Китайският производител на автомобили с алтернативно задвижване BYD представи поредния си глобален пробив в технологиите за задвижване: първия Super Hybrid автомобил, съвместим с биогориво. Разработена специално за бразилския пазар, най-новата иновация дебютира в модела SONG PRO COP30 – специално издание, което ще бъде дарено на предстоящата среща на върха на ООН по климата в страната.
Технологията DM-i, адаптирана за етанол
Новата версия на Super Hybrid беше представена на церемония по официалното откриване на линията за финално сглобяване на BYD в Камасари, Бразилия, където се произвежда моделът SONG PRO. Автомобилът използва технологията DM-i (Dual Mode Intelligent), подобна на системите в популярни европейски модели като SEAL U DM-i и SEAL 6 DM-i. Тя предлага усещане при шофиране, близко до това на изцяло електрически автомобил, като двигателят с вътрешно горене функционира предимно като генератор за батерията, дори когато се шофира в хибриден режим.
В случая със SONG PRO, инженери от Китай и Бразилия са работили заедно по версия на 1,5-литровия двигател от системата Super Hybrid, който може да работи с всякакво съотношение на бензин и етанол – най-популярното зелено гориво в Бразилия, като същевременно предлага висока производителност и ефективност.
Производство в Бразилия и бъдещи инвестиции
По време на церемония, на която присъства и бразилският президент Луис Инасио Лула да Силва, един SONG PRO COP30 слезе от поточната линия в Камасари, превръщайки се в 14-милионния автомобил с алтернативно задвижване на BYD в световен мащаб – безпрецедентно постижение в индустрията. Тридесет бройки от това специално издание се даряват за COP30, предстоящата среща на върха на ООН по климата в Бразилия.
Основателят и главен изпълнителен директор на BYD, Ван Чуанфу, заяви, че след двегодишни усилия на над 100 китайски и бразилски инженери, 14-милионният им автомобил слиза от поточната линия, оборудван с първия в света plug-in хибриден двигател, предназначен за биогориво. Той подчерта, че това е не само технологичен пробив, но и зелено и устойчиво решение, създадено специално за Бразилия.
Той добави, че преди две години, по време на посещение в Бразилия, е осъзнал потенциала на етанола. Тогава компанията е решила да въведе своята plug-in хибридна технология, но с двигател, който може да работи с различни видове гориво, разработен от и за страната. Автомобилът, доставен на президента Лула, е доказателство, че BYD не само инвестира в Бразилия, но и създава съвместно с нея уникални решения за света.
На церемонията присъстваха и глобални и регионални ръководители от BYD, включително Стела Ли, глобален изпълнителен вицепрезидент и главен изпълнителен директор на BYD за Северна и Южна Америка и Европа, Тайлър Ли, главен изпълнителен директор на BYD Бразилия, и Александре Балди, старши вицепрезидент и ръководител на продажбите и маркетинга в BYD Бразилия.
Като част от политиката на BYD за локализирано производство в ключови региони, новият бразилски завод работи от юли, след като е построен за рекордно кратко време от само 15 месеца. Той има капацитет да произвежда 150 000 автомобила годишно в първата си фаза и 300 000 в по-късен етап, като вече осигурява работа на над 1500 души. Това е най-голямото съоръжение за производство на електрически автомобили в Латинска Америка и най-големият завод на BYD извън Азия. Когато бъде завършен, комплексът ще произвежда основните модели на марката.
По време на среща с президента Лула, г-н Ван Чуанфу е потвърдил нова инвестиция за разширяване на завода и удвояване на годишния му производствен капацитет от планираните 300 000 до 600 000 броя годишно.
Стратегическо значение за местния пазар
Стела Ли, изпълнителен вицепрезидент на BYD и главен изпълнителен директор за Северна и Южна Америка и Европа, коментира, че BYD вярва в потенциала за растеж на бразилския пазар, има дългосрочни планове за население, което заслужава все по-добри автомобили, и ще продължи да инвестира, за да подпомогне икономиката, да създаде работни места и да обучава работната сила. Тя подчерта, че този завод е 100% бразилски, създаден, за да имат бразилците достъп до по-добри, по-модерни, свързани, технологични и устойчиви автомобили.
Тайлър Ли, президент на BYD Бразилия, заяви, че етанолът е едно от най-големите стратегически предимства на Бразилия в енергийния преход. Според него, внедряването му в архитектурата DM-i представлява исторически напредък, тъй като се оценява националната матрица за възобновяема енергия и се предлага на потребителите автомобил с по-голяма ефективност, по-ниско въздействие върху околната среда и съобразен с енергийната реалност на страната. Той определи това като решаваща стъпка към утвърждаването на Бразилия като световен лидер в устойчивата мобилност.
BYD е световен лидер в електрифицираните автомобили и заема първо място на китайския пазар. Компанията контролира всички етапи на производствения процес и притежава ключови технологии в разработването на батерии, електрически двигатели и системи за управление.
В Бразилия BYD е разширила своята търговска мрежа до над 200 магазина, включително търговски обекти във всички щати, столици и големи градове, и планира да достигне 250 представителства през следващите месеци.
Последвайте ни в Google News