BYD Racco: Първият електромобил на марката, насочен към пазарите извън Китай

Моделът Racco ще поведе глобалната експанзия на BYD като първия електромобил на компанията, проектиран ексклузивно за продажба извън Китай. Това е първи поглед към новия градски автомобил, който се очакваше, откакто маскирани прототипи бяха забелязани по време на пътни тестове по-рано тази година.

Официален дебют в Япония

На автомобилното изложение Japan Mobility Show, BYD най-накрая представи официално Racco – своя най-малък електромобил до момента. Това е не само първият модел от клас „kei car“ (японска категория свръхкомпактни автомобили) на BYD, но и първият такъв от производител извън Япония.

През миналата година в Япония са продадени около 1,55 милиона автомобила от този клас, което представлява близо 40% от всички продажби на нови превозни средства. Най-популярният модел отново беше Honda N-Box, който спечели титлата за трета поредна година.

Racco има типичния за този сегмент дизайн – с висока, почти квадратна каросерия. Автомобилът разполага с четири врати, като задните две са плъзгащи. С дължина 3395 мм, широчина 1475 мм и височина 1800 мм, BYD Racco е със сходни размери на Nissan Sakura EV – най-продаваният електромобил в Япония.

Все още няма официални данни за батерията, но се очаква тя да е с капацитет 20 кВч, което би осигурило пробег от около 180 км по цикъла WLTC. Най-вероятно моделът ще използва батериите Blade LFP на BYD, за да се поддържа по-ниска цена.

Конкуренция и пазарни очаквания

Китайският гигант планира да стартира приема на поръчки през лятото на 2026 г., като целта е да се конкурира с местни производители като Honda и Nissan. Очаква се BYD Racco да стартира от около 2,5 милиона йени (приблизително 18 000 долара), което го поставя наравно с Nissan Sakura.

BYD не е единственият производител, който навлиза в този сегмент. Миналия месец Honda представи N-ONE, чиято начална цена е 2,7 милиона йени (около 18 300 долара), като компанията вярва, че моделът може да надмине по популярност дори N-Box.

Според различни публикации японските производители вече се подготвят за пазарната поява на BYD Racco. В репортаж на Ройтерс от тази седмица се твърди, че редица правителствени служители и лидери от автомобилната индустрия са признали, че BYD представлява „необходим сигнал за събуждане“ за японските марки, които досега са се фокусирали основно върху хибридните технологии.

Откакто стъпи на японския пазар в началото на 2023 г., BYD е продала едва около 6600 електрически автомобила. С планираното пристигане на Racco през 2026 г. китайският лидер в производството на електромобили се надява да промени тази статистика.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации