Най-големият китайски автомобилен производител BYD стартира продажбите на своите електрически автомобили в Аржентина. Компанията се възползва от премахването на вносните мита за електрически и хибридни превозни средства, като по този начин затвърждава бързо разрастващото си присъствие в Южна Америка.
Предлагани модели и ценова политика
Първоначално на пазара се предлагат три модела: електрическият SUV Yuan Pro, плъгин хибридният SUV Song Pro и компактният електрически Dolphin Mini. Цената на произход на всеки от тях е под 16 000 щатски долара преди облагане с данъци и такси. Това им позволява да се възползват от нова мярка на аржентинското правителство, която ще разреши вноса на до 50 000 електрически и хибридни автомобила без мита през 2026 г.
Китайските марки доминират в този сектор и властите в Аржентина очакват до края на януари в страната да бъдат внесени около 40 000 електрически и хибридни превозни средства. Обичайно вносните автомобили от марки без производствени мощности в Аржентина или други страни членки на търговския блок Меркосур, в който влиза и Бразилия, се облагат с 35% мито.
Пазарен потенциал и възможности
Стивън Денг, мениджър на BYD за Аржентина, заяви по време на събитието по представянето, че компанията вижда голям дългосрочен потенциал за развитието на електрическия транспорт в страната. Той определи новата политика като „огромна възможност“. По думите му, съгласно разпределението от страна на правителството, BYD в момента може да внесе около 7 800 електрически и хибридни автомобила.
Според местни дилъри, тарифната схема вероятно ще облагодетелства производители на по-достъпни автомобили като BYD, която активно се разраства в цяла Южна Америка. Фелипе Муньос, глобален автомобилен анализатор в JATO Dynamics, коментира, че местните продажби на електромобили най-накрая ще отбележат сериозен ръст.
Контекст на аржентинския пазар
Аржентина е вторият по големина автомобилен пазар в Южна Америка след Бразилия, но в същото време е с най-ниското навлизане на електрически превозни средства в региона. Данните показват, че през първите осем месеца на годината от общо 421 000 продадени автомобила в страната, едва 486 са били електрически. В продължение на години вносителите се сблъскваха с неблагоприятни валутни курсове, което принуждаваше много потребители да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене, произведени на местно ниво.
Общият автомобилен пазар в Аржентина, измерен в новорегистрирани превозни средства, е скочил с 60,4% през първите девет месеца на годината в сравнение със същия период на предходната. Ръстът се дължи на намалените мита и подобрените условия за кредитиране. Себастиан Беато, президент на Асоциацията на автомобилните дилъри в Аржентина (ACARA), отбеляза пред местни медии през октомври, че въпреки валутните колебания и политическата нестабилност, продажбите на автомобили продължават с повече от приемлив темп.
Предизвикателства и конкуренция
Въпреки глобалния си растеж, BYD се сблъсква и с предизвикателства. В Бразилия, където компанията има нов завод, разширяването ѝ среща съпротива от индустриални и синдикални групи. Те твърдят, че големият приток на автомобили ще навреди на местното производство и работните места. В същото време конкуренцията от страна на съперници като Geely Auto и Leapmotor се засилва. Според данни от последния финансов отчет на компанията, тримесечните ѝ продажби на автомобили са спаднали за първи път от 2020 г. насам.
Последвайте ни в Google News