BYD Seal 6 DM-i Touring (2025): Атрактивната цена не е всичко

BYD представи ново plug-in хибридно комби, насочено към европейския пазар. Моделът се предлага с две версии на батерията, като цената и за двете е под 40 000 британски паунда. Въпреки това усещането зад волана не е съвсем на ниво.

След като насити пазара с електрически автомобили, BYD отчита пазарните тенденции и започва своята офанзива с plug-in хибриди. Моделът Seal U вече се радва на популярност в корпоративните среди, така че сега е време за нещо, което се превърна в пазарна ниша – конвенционалният седан и комби. Тук се фокусираме върху BYD Seal 6 Touring, докато седанът Seal 6 ще бъде разгледан в отделен материал.

И двата модела са позиционирани ценово под конкуренти като Skoda Octavia iV и BMW 330e. От BYD се надяват да привлекат купувачи в своите шоуруми, залагайки на интелигентната си хибридна система и богатото стандартно оборудване. На хартия предложението изглежда изкушаващо.

Нестандартно за пазара, моделът се предлага с два варианта за капацитет на батерията, като вече имахме възможност да изпробваме и двете версии по пътищата на Великобритания. Продължете да четете, за да научите нашите пълни впечатления.

От BYD твърдят, че Seal 6 представлява постепенно подобрение спрямо настоящата им гама автомобили. Според тях хибридната система е малко по-ефективна, интериорът е по-изчистен, а инфоразвлекателната система е по-интуитивна – всичко това на атрактивна цена.

Версията комби ще струва с 1000 паунда повече от седана, като началната цена е 35 000 паунда, а за варианта Comfort с по-голяма батерия достига 38 000 паунда. Това го прави с около 10 000 паунда по-евтин от BMW 330e Touring и Volkswagen Passat e-Hybrid.

Какви са техническите характеристики?

Как се управлява?

Seal 6 се задвижва от система, която BYD нарича „Super Hybrid“. Тя комбинира 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател, разработен от компанията, с два електромотора. Предлагат се два варианта на батерията и съответно две различни мощности в зависимост от нивото на оборудване.

Базовите модели разполагат с батерия от 10 кВч, максимален пробег на ток от около 55 км и комбинирана мощност от 181 к.с. По-високите нива на оборудване идват с по-голяма батерия от 19 кВч, която осигурява пробег само на ток до 105 км и по-висока мощност от 209 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,9 секунди за по-слабата версия и 8,5 секунди за по-мощната.

Тези показатели са по-скоро средни за плъгин хибридно комби, но от BYD настояват, че тяхното задвижване има предимство пред конкурентите при дълги пътувания. Причината е, че вместо да изразходва целия си електрически пробег наведнъж, Seal 6 е програмиран да разпределя заряда на батерията си постепенно. На теория това означава, че електромоторите по-дълго време подпомагат бензиновия двигател и се избягва ситуацията, в която автомобилът просто носи тежестта на изтощена хибридна система.

При тестове по смесени пътища във Франция постигнахме разход от около 5,6 л/100 км при достатъчно заряд в батерията. Шофирането във Великобритания обаче показа далеч по-малко впечатляващи резултати без предварително зареждане. Когато батерията беше на около 15%, разходът се движеше около 8 л/100 км. Ако обаче автомобилът се зарежда редовно, той се превръща в интересен избор за дълги разстояния. Със своя 65-литров резервоар и пробег на ток от 105 км, теоретичният максимален пробег достига почти 1300 км.

Усещане зад волана и динамика

При спокойно шофиране автомобилът се държи приемливо, но поведението му се влошава прогресивно с увеличаване на скоростта. Независимо от темпото обаче, има редица дребни недостатъци, които биха били неприемливи за по-утвърдените марки. Като за начало, возията е доста неспокойна и подскачаща.

Проблемът не е в твърде стегнатото окачване – то се справя плавно с големи, но гладки неравности. Окачването обаче не успява да реагира достатъчно бързо на настилки с множество дупки, каквито са често срещани по много пътища, а контролът върху движенията на каросерията също не е на ниво.

Това прави шофирането по междуградски път доста уморително, тъй като шасито постоянно ви разклаща в седалката, а неинформативният и неясен волан изисква постоянни малки корекции, за да се поддържа права линия. Относително ниското сцепление, склонността към недозавиване и случайното превъртане на колелата при излизане от остри завои означават, че удоволствието от шофирането липсва.

За щастие, шасито се успокоява и предлага комфортно пътуване веднага щом излезете на магистрала – и именно тук Seal 6 DM-i намира своя ритъм. На добре поддържан асфалт това е добър автомобил за изминаване на големи разстояния. При спокойно темпо купето е изключително тихо за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Шумът от вятъра и гумите е отлично потиснат, а тъй като електромоторът е достатъчно мощен, за да задвижва колата самостоятелно, бензиновият двигател през повечето време работи на съвсем ниски обороти. Той напомня за себе си само когато натиснете педала на газта докрай, при което оборотите скачат до червената зона, подобно на хибрид с CVT трансмисия.

Налице е и сериозно забавяне между натискането на педала и реалното ускорение на автомобила. Усещането е като при турбодупка от старата школа – нужно е да изчакате няколко секунди, докато двигателят набере обороти, преди да предприемете изпреварване или да се включите в натоварен трафик. Това изисква добро планиране от страна на водача. Динамиката е адекватна до около 100 км/ч, но след това осезаемо намалява при магистрални скорости, особено при модела с по-малката батерия.

Интериор и практичност

BYD са променили подхода си към интериорния дизайн в Seal 6 DM-i. За първи път в европейски модел на марката, инфоразвлекателната система е с фиксиран екран, а не е монтирана на въртяща се стойка. Това е добре дошло, тъй като Apple CarPlay и Android Auto не могат да се използват в портретен режим при въртящия се екран на електрическия Seal. Технологично ориентираните купувачи обаче може да усетят липсата на тази уникална характеристика.

Дизайнерите на BYD са компенсирали тази загуба в други области. Например, безжичното зарядно устройство има вграден вентилационен отвор, който предпазва телефона от прегряване – често срещан проблем при почти всички западни производители. И това решение работи отлично. Телефонът може да остане на зарядното през целия ден, без да прегрее.

Пространството за краката на задните седалки също е фантастично за автомобил от този клас. Дори зад висок шофьор, пътник с ръст от 188 см имаше около 10 см свободно място между коленете си и облегалката на предната седалка, както и достатъчно място за стъпалата поради липсата на централен тунел. Пространството за главата също е малко по-голямо в сравнение със седан версията на Seal 6 и не отстъпва на това в Skoda Octavia.

Това изобилие от място за пътниците обаче е за сметка на багажния обем. С вдигнати задни седалки разполагате с 500 литра. Това не е никак малко, но е със 140 литра по-малко от еталона в класа – Octavia комби. При сгънати седалки максималният обем нараства до 1535 литра, което все още е далеч зад 1700-те литра на Skoda.

За съжаление, BYD все още не са усъвършенствали своите асистенти за шофиране. Системата за поддържане на лентата ще ви предупреждава звуково, ако дори само докоснете маркировката, а системата за разпознаване на пътни знаци издава сигнал при всяка промяна на ограничението на скоростта. Това прави автомобила доста досаден за шофиране в градски условия.

Системата за следене на водача обаче е още по-лоша. Тя се активира прекалено често за безобидни действия като проверка на огледалата, поглеждане на навигационните инструкции на екрана или дори почесване по главата. Необходима е допълнителна калибрация.

Преди покупка: оборудване и конкуренти

Конкуренти без плъгин хибридно задвижване като Passat и Octavia са много по-просторни, но техните плъгин версии са значително по-скъпи и не предлагат повече товарен обем. Ако все още се колебаете дали да рискувате с толкова нова марка, си струва да сравните оборудването на Seal 6 с това на европейските му съперници.

Най-високото ниво на оборудване се предлага стандартно с 15,6-инчов екран на инфоразвлекателната система, панорамен покрив, мощно 50-ватово безжично зарядно за телефон, автоматична задна врата и изключително богато оборудване за безопасност. Всичко това на цена, която е с хиляди паундове по-ниска от най-евтиния Passat PHEV. Това е феноменално съотношение цена-качество.

Заключение

След европейското представяне имахме известни надежди, но за съжаление Seal 6 разочарова при тестовете във Великобритания. Неговата нервна возия е дразнеща по пътища с лоша настилка, а неинформативният волан означава, че често се налагат малки корекции на посоката. Макар да е тих и по-комфортен на магистрала, точно там хибридната система се усеща доста слаба.

Въпреки това е невъзможно да се пренебрегнат атрактивната цена, качественият интериор, добрият пробег на ток и практичността, която е наравно или по-добра от тази на директните плъгин хибридни конкуренти. Ако сте водач без високи изисквания, който току-що е слязъл от стар и износен автомобил комби, със сигурност можем да видим привлекателността на модела. Но докато не се приложи допълнително усъвършенстване на механиката и инфоразвлекателната система, бихме препоръчали да похарчите малко повече за предложение от традиционна марка.

Новата визия на Jaguar най-накрая е факт, материализиран в концептуалния модел Type 00.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации