Новият електрически SUV от най-големия китайски производител обещава сериозна динамика и изненадващ лукс на цена, с която повечето конкуренти не могат да се съревновават.
Цена, която конкурира Tesla
В Австралия Sealion 7 се предлага в базово ниво на оборудване Premium и във флагманска версия Performance. Този преглед е посветен на модела Performance – един луксозен, комфортен и много бърз SUV.
Цената му го прави още по-привлекателен. В света на Tesla, нов Model Y Long Range All-Wheel Drive стартира от по-висока цена, а Model Y Performance е в съвсем друга ценова категория.
Въпреки че Sealion 7 е достъпен, BYD не са пестили от задвижването. Версията Performance е оборудвана с литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 82,56 кВтч, която захранва два електромотора с комбинирана мощност от 530 к.с. (390 кВт) и 690 Нм въртящ момент.
Това са наистина впечатляващи показатели, които надминават дори тези на значително по-скъпия Audi SQ6 e-tron модел 2025 г. с неговите 517 к.с. (380 кВт) и 580 Нм.
Изненадващо луксозен интериор
Предвид конкурентната цена на автомобила, би било логично да се предположи, че интериорът ще се усеща евтин. Това обаче не е така. Подобно на много други нови автомобили от Китай, BYD доказва, че не е задължително моделът да е германски, за да предлага висококачествени материали и премиум усещане.
Интериорът на Sealion 7 е доминиран от същия голям 15,6-инчов дисплей на инфоразвлекателната система, познат и от други модели на BYD. Той продължава да се върти между портретна и пейзажна ориентация и остава натрапчиво изпъкващ елемент, без опит за елегантно интегриране в таблото.
Макар позиционирането на екрана да не е идеално, трудно е да се критикува неговата бърза реакция или софтуера. Дисплеят е с ярък и наситен образ и предлага множество функции, включително управлението на климатичната система. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto също са стандартно оборудване.
Впечатляващо обаче е не толкова екранът, колкото качеството на сглобката и материалите. Арматурното табло, воланът, панелите на вратите, седалките и централната конзола са тапицирани с комбинация от мека на допир кожа и велур.
Скоростният лост представлява блестящ кристален елемент, а до него има метални бутони за регулиране на силата на звука, режимите на шофиране и регенерацията на спирачната енергия. Не толкова приятен е панелът от черен пиано лак, който се простира по цялата ширина на таблото, но това е често срещано решение и при много други нови модели.
Има и някои интересни дизайнерски решения. Например, разположението на дръжките на вратите е доста необичайно, както и монтирането на спортни седалки без регулируеми подглавници. Въпреки това, по отношение на комфорта, самите седалки са отлични, предлагайки добра опора и мекота. Металните бутони на волана и вратите също допринасят за усещането за качество.
Други важни стандартни функции включват 50-ватово безжично бързо зарядно устройство и два регулируеми държача за чаши в централната конзола. Панорамният стъклен покрив също е стандартен и за разлика от този в Tesla, включва електрически задвижван сенник.
На задните седалки също има достатъчно място за възрастни, като Sealion 7 Performance предлага голямо пространство за главата и краката въпреки скосената линия на покрива. Добавете и многоцветното амбиентно осветление и получавате интериор, който се усеща по-премиум дори от някои значително по-скъпи европейски алтернативи.
Бърз, но не безгрешен
С обща мощност от 530 к.с. и 690 Нм не е изненада, че Sealion 7 е бърз. От BYD твърдят, че ускорява до 100 км/ч само за 4,5 секунди и усещането зад волана потвърждава това. Макар Model Y Performance да е с цяла секунда по-бърз, Sealion 7 е доста пъргав, особено като се има предвид, че тежи цели 2 340 кг.
Китайската марка твърди, че пробегът на електрическия автомобил е до 456 км по цикъла WLTP. Затова беше изненадващо, когато приборното табло показваше 550 км наличен пробег. Както се оказа, това беше твърде оптимистична прогноза.
Средният разход на енергия беше 20,5 кВтч/100 км, което е по-високо от този на Model Y. Това означава, че реалният пробег е по-скоро около 400 км, което е малко под очакванията.
Скоростта на зареждане също е по-ниска от тази на някои конкуренти. Sealion 7 Performance е ограничен до 150 кВт при зареждане на DC станция, което означава, че са му нужни 32 минути за зареждане от 10 до 80 процента. Макар това да не е проблем за повечето собственици, които могат да зареждат у дома през нощта, е нещо, което трябва да се има предвид.
Като автомобил за всеки ден и за градско шофиране, Sealion 7 е отличен. Както при повечето електрически автомобили, задвижването е изключително плавно и мощността е винаги на разположение. Дребен недостатък е, че системата за регенеративно спиране предлага само две нива и липсва режим за шофиране с един педал, което е малко странно.
Сцепление с известни компромиси
По отношение на динамиката, SUV моделът оставя някои леки резерви. Той лесно проявява недозавиване, въпреки стандартно монтираните гуми Michelin Pilot Sport EV, и никога не се усеща особено вълнуващ или стабилен при динамично шофиране по планински път. Но нека бъдем честни – това не е приоритет за типичния купувач на кросоувър.
Повечето собственици, дори на версията Performance, ще го използват за спокойно придвижване в града или на дълъг път, спазвайки ограниченията на скоростта. В това отношение той се справя отлично благодарение на лекото управление, отличната видимост и сравнително ненатрапчивата система за следене на водача.
Комфорт на возене и шумоизолация
Един от аспектите, които подлежат на подобрение, е возията. Макар да не е лоша, тя се усеща прекалено твърда и би спечелила от допълнителна настройка. На пазара има по-добри варианти за търсещите максимален комфорт, но тази версия на електрическия модел на BYD постига разумен баланс между удобство и спортен характер. В крайна сметка неслучайно носи името „Performance“.
Основният недостатък при шофирането на Sealion 7 беше постоянният шум от вятъра, идващ от страничното огледало и А-колонката от страната на водача. Той ставаше особено осезаем при скорост над 60 км/ч. Макар шумът да не беше много силен, това е проблем, който не се среща при други електрически SUV автомобили в този клас.
Заключение
Въпреки че определени аспекти от динамиката на Sealion 7 Performance могат да бъдат подобрени, моделът остава отлично предложение като съотношение цена-качество, тъй като е значително по-достъпен от Tesla Model Y.
Качеството и комфортът на интериора бяха може би най-голямата изненада. Може да звучи преувеличено, но истината е, че интериорът е по-приятен от този на много нови европейски автомобили, тествани напоследък. Дали ще издържи проверката на времето също толкова добре, колкото някои от тях? Това предстои да разберем. В сегашния си вид Sealion 7 е силен конкурент в един пренаселен и много оспорван сегмент.
Последвайте ни в Google News