В региони, където изключително високите температури са норма, мощните пикапи доминират пътищата, подкрепени от лоялни клиенти, които ги ценят както заради практичността, така и заради престижа им.

Преходът към електрически транспорт обаче е изправен пред много предизвикателства. Лукас Белю, управляващ директор на Al-Futtaim Electric Mobility в ОАЕ, вярва, че BYD е намерила правилния баланс за преходен път към изцяло електрическо бъдеще. Решението не е напълно електрическо, а хибридно, или по-точно – „супер хибрид“.

По време на събитието Super Hybrid Day на BYD, Белю заяви, че компанията не иска да бъде просто наблюдател в развитието на електрическите автомобили, а ключов участник в прехода на региона към устойчив транспорт.

В основата на тази стратегия е предстоящият пикап на BYD, Shark 6, който е плъгин хибрид, изграден върху изцяло новата DMO платформа. Съкращението означава Dual Mode Off-road (двурежимен офроуд) – платформа, проектирана за здравина, проходимост и функционалност при задвижване 4×4.

На въпроса защо компанията залага на хибриди точно сега, Белю отговори, че според него това е най-доброто решение за начина на употреба на автомобили в региона. Той обясни, че пикапите там се използват за различни цели – от развлечение и тежкотоварна работа до градско шофиране, а платформата DMO е създадена именно за да отговори на тази универсалност.

Според Белю, Shark 6 ще предлага до 100 км пробег в изцяло електрически режим, след което ще преминава към двигателя с вътрешно горене за по-дълги пътувания. Той подчерта, че при редовно зареждане, повечето ежедневни маршрути ще се изминават на ток. В същото време водачите никога не са ограничени, тъй като разполагат с автономността на конвенционален двигател, когато е необходимо.

Какво е „супер хибрид“?

Белю обясни, че Shark 6 ще бъде класифициран като „супер хибрид“, защото е здрав, красив и ефективен. Той добави, че това е ново поколение плъгин хибридни автомобили, които комбинират ефективността на електрическата кола с пробега и гъвкавостта на традиционния двигател.

За разлика от стандартните хибриди, които разчитат основно на бензиновия двигател с ограничена електрическа подкрепа, „супер хибридите“ предлагат значителен пробег изцяло на ток – в случая на BYD до 100 километра – преди плавно да преминат към гориво за по-дълги разстояния.

Идеята е проста. Потребителите се възползват от предимствата на електрически автомобил за повечето си ежедневни пътувания, като същевременно запазват сигурността на конвенционалния двигател, когато разстоянието, теренът или ограничената инфраструктура за зареждане правят пълното преминаване към електричество предизвикателство.

Белю е категоричен, че клиентите получават най-доброто от двата свята. Автомобилът е истинско електрическо превозно средство при пробег под 100 километра, но същевременно предлага върхови хибридни характеристики отвъд тази граница. Според него това не е компромис, а подобрение.

Под капака на Shark 6 се крият най-добрите технологии на BYD в областта на батериите, електрическите двигатели и шасито. Това включва разработки, които далеч надхвърлят автомобилния сектор, предвид опита на компанията в производството на модерни батерии и електроника.

Притесненията относно работата на батериите при екстремни горещини са основателни и често срещани в Близкия изток. Белю увери, че са проведени обширни тестове в местни условия и продуктите на компанията са напълно подготвени за региона, като са валидирани за високите температури и специфичния стил на шофиране.

Докато мнозина в сферата на устойчивото развитие настояват за изцяло електрическо бъдеще, Белю не смята, че електрическите и хибридните технологии са в конфликт. Той ги разглежда като допълващи се инструменти в един много по-голям набор от решения.

Според него няма добра или лоша технология, а само такава, която отговаря на нуждите на конкретния клиент. Задачата на BYD е да предостави възможно най-широка гама от решения, които да посрещнат тези нужди. В отговор на критиците, които твърдят, че хибридите забавят пълното преминаване към електричество, Белю заяви, че предпочита да действа, вместо да говори, и че фокусът е върху привличането на повече клиенти към промяната.

Освен самите автомобили, Al-Futtaim и BYD се стремят да играят важна роля и в зарядната инфраструктура в региона. Чрез решението Charge2MOOV, компанията вече внедрява станции за зареждане за корпоративни клиенти, като скоро планира да разшири услугата и за крайни потребители. Това включва партньорства с правителства и енергийни доставчици за изграждане на екосистема, необходима за масовото навлизане на технологията в ОАЕ и целия регион на Персийския залив.

Белю е оптимист за растежа в региона. Той сподели, че в ОАЕ вече са продадени над 7000 автомобила BYD и този брой се очаква да расте. Наблюдава се по-голям интерес в шоурумите, повече онлайн ангажираност и любопитство. Според него има инерция и тя се ускорява.

В крайна сметка бъдещето на транспорта може да включва както електрически, така и хибридни автомобили. Всичко зависи от нуждите на пазара, а задачата на BYD е да предложи правилното решение за всяка от тях.

Докато голяма част от автомобилния свят се надпреварва към изцяло електрическо бъдеще, фокусът на BYD върху хибридния Shark 6 отразява един по-нюансиран и съобразен с региона подход. В Близкия изток „супер хибридът“ на BYD може да се окаже мостът, от който потребителите се нуждаят, за да прекрачат в едно по-устойчиво бъдеще.

, ,

Подобни публикации