Китайският производител на електрически автомобили Byton предизвика сериозен интерес по-рано тази година със своя SUV модел M-Byte, оборудван с четири екрана, лицево разпознаване и система за следене на физическата активност.
Сега компанията представи нов концептуален автомобил – луксозен електрически седан с още по-напреднали възможности за автономно управление. На изложението CES Asia стартъпът показа модела K-Byte, който е изграден върху същата техническа платформа като SUV модела. Това означава, че споделя идентични характеристики, включително батерия, осигуряваща максимален пробег от около 520 км с едно зареждане.
В свое изявление главният изпълнителен директор Карстен Брайтфелд заяви, че автомобилът веднага се разпознава като част от семейството на Byton. Той определи K-Byte като „модерна интерпретация на седан“.
Брайтфелд подчерта, че колата е проектирана с мисъл за автономното шофиране, но по-важното е, че е искал да интегрира сензорите, лазерите, LIDAR технологията и другото оборудване директно в дизайна. По негови думи, целта е била да се покаже, че в бъдеще фокусът няма да е върху ауспуховите тръби, а върху данните, мощността и свързаността.
Автомобилът ще предлага Ниво 4 на автономност благодарение на партньорство с компанията Aurora. Това означава, че той може да се управлява напълно самостоятелно без човешка намеса, но само в предварително определени и одобрени зони. Брайтфелд обясни, че в Китай вече има пилотни програми, в които властите одобряват определени пътища за по-високи нива на автономност. За сравнение, SUV моделът е конфигуриран за Ниво 3.
Подобно на SUV модела, новият седан също е бил насочен към стартова цена от 45 000 долара, а плановете са били да се появи на пазара през 2021 г.
Брайтфелд сподели също, че компанията е работила и по седемместен електрически автомобил, предназначен за услуги за споделено пътуване. Тази концепция обаче е била планирана за следващата година.
Важно е да се отбележи, че всички тези автомобили са само концепции, тъй като Byton все още не е стартирала серийно производство.
Последвайте ни в Google News