Cadillac официално потвърди, че производството на седаните CT4 и CT5 ще бъде прекратено през 2026 г., но само по-големият модел ще получи изцяло нов наследник. В писмо до дилърите на американската марка, вицепрезидентът на Cadillac Джон Рот заявява, че производството на CT4 ще продължи до юни 2026 г., а настоящото поколение CT5 ще остане на поточната линия до края на същата година. След това ще бъде представен изцяло нов модел, който ще запази своя двигател с вътрешно горене.
Наследството на Cadillac продължава с нов седан
В писмото си, споделено през уебсайта на Cadillac V-Series Club, Рот обяснява, че наследството на CT5, който се появи през 2019 г. като заместник на CTS, ще бъде продължено от следващо поколение автомобил с двигател с вътрешно горене. Въпреки че не се предоставят повече подробности, новият CT5 ще продължи да се произвежда в завода на General Motors в Лансинг Гранд Ривър, Мичиган, и ще се предлага на пазарите в САЩ и Канада.
Същевременно изглежда, че моделът CT4, който също дебютира през 2019 г. като наследник на ATS, е достигнал края на своя жизнен път. В писмото на Рот той не се споменава повече. Въпреки спада в продажбите с почти една трета спрямо 2022 и 2023 г., през 2024 г. в САЩ са продадени над 6 200 екземпляра от CT4, а от началото на годината са реализирани над 4 000 бройки. Рот отбелязва, че и двата автомобила „постоянно са отговаряли на очакванията на Cadillac“.
В съобщението не се споменават и планове за спортната версия CT4-V, която вероятно също ще бъде спряна, нито за потенциален наследник на настоящите CT5-V и Blackwing. Върховата версия Blackwing е еталон за мощност за Cadillac със своите 668 к.с. Вероятно е обаче новият модел да продължи да се предлага с осемцилиндров двигател и да получи динамична „V“ версия, тъй като наскоро General Motors обяви инвестиция от 888 милиона долара в разработката на ново поколение V8 двигател.
Неофициалните планове на Cadillac да спре производството на CT4, но да продължи с ново поколение CT5 с двигател с вътрешно горене, са поредният сигнал за постепенното отдръпване на американската марка от стратегията за пълно преминаване към електрически автомобили. Като пример може да се посочи заводът в Лансинг, който беше предвиден за преустройство за производство на електромобили с инвестиция от 500 милиона долара от Министерството на енергетиката на САЩ. Промяната в курса на настоящата американска администрация по отношение на зелените инициативи, както и постоянно променящите се мита за автомобили и части, произведени извън САЩ, обаче сериозно объркаха дългосрочните стратегии на много производители. Това, в комбинация с по-бавния от очакваното ръст в продажбите на електрически автомобили и по-слабото търсене като цяло, накара няколко автомобилни компании да преосмислят плановете си за пълен преход към електрическо задвижване. Porsche, например, наскоро обяви в ключово за марката изявление, че ще преразгледа своята гама от електрически автомобили. Междувременно плановете на Cadillac да представи изцяло нов XT5 се оказаха изненада, тъй като първоначално тази роля беше отредена за електрическия Lyriq.
Последвайте ни в Google News