Остри коментари за индустрията и потребителите

Питър Шийхан, главен изпълнителен директор на едно от най-големите изложения за електрически превозни средства в света – Fully Charged Live, отправи безцеремонни коментари към индустрията, потребителите и дори към Илон Мъск. В интервю за The Driven той заяви, че макар преходът към електромобили да е неизбежен, съществуват сериозни препятствия, които трябва да бъдат преодолени. Сред тях са така наречената „културна война“ и нуждата от „обществено съгласие“ за изграждането на публична инфраструктура за зареждане.

Според Шийхан правителствата трябва да поемат по-активна роля в подкрепа на електрическия преход, не само чрез субсидии, но и чрез активно противопоставяне на дезинформацията. Той изтъкна, че срещу електромобилите се води „културна война“ от среди с користни интереси. Шийхан е на мнение, че правителствата не могат да бъдат просто пасивни наблюдатели, а трябва да се превърнат в защитници на тази промяна.

Предизвикателството с инфраструктурата

По темата за инфраструктурата Шийхан беше особено директен. Той вярва, че простото инсталиране на повече зарядни станции не е достатъчно. Шийхан обясни, че е необходимо „обществено съгласие за действие“, което означава работа с местните общности, за да се гарантира, че зарядните станции са надеждни, безопасни и достъпни. Според него това не е просто технологичен проблем, а проблем на общественото доверие.

Критики към Илон Мъск

Най-силните му коментари обаче бяха запазени за главния изпълнителен директор на Tesla, Илон Мъск. Макар да признава ключовата роля на Мъск за популяризирането на електромобилите, Шийхан изрази загриженост относно поведението му напоследък. Той заяви, че Илон Мъск е бил най-големият актив за каузата на електромобилите, но сега рискува да се превърне в най-големия ѝ пасив. Според него личните прояви на Мъск нанасят щети на марката Tesla, а оттам има риск да навредят и на възприятието за всички електромобили като цяло.

В заключение той предположи, че това създава възможност за други автомобилни производители. Шийхан смята, че вратата е широко отворена за други марки да излязат напред и да се превърнат в новото, по-стабилно лице на електрическата революция. Според него брандовете, които се фокусират върху качеството, надеждността и позитивното клиентско изживяване, могат да привлекат онази част от пазара, която е разочарована от драмата около Tesla.

, ,

Подобни публикации