Новото решение за обратна логистика на компанията цели да подпомогне рециклирането на батерии от електрически превозни средства и да осигури бъдещето на устойчивия транспорт.
Очаква се през следващите пет години осем милиона литиево-йонни батерии в Европа да достигнат края на експлоатационния си живот. С нарастването на търсенето на електромобили литият се превърна в ключов минерал за осигуряване на надеждна верига на доставки, което кара лидерите в индустрията да търсят иновативни начини за облекчаване на натиска върху добива и производството му.
Към момента литиево-йонните батерии се управляват съгласно строги разпоредби за рециклиране, извличане на суровини и проследяемост. Според изискванията на Европейския съюз до края на 2025 г. 65% от теглото на всяка батерия трябва да бъде рециклирано или използвано повторно. Въпреки че много батерии се рециклират, практиката за повторна употреба, известна като „втори живот“, е значително по-рядка.
Тази практика се прилага, когато батерии, които вече не са подходящи за задвижване на електромобил, се пренасочват към по-малко взискателни задачи. Батериите за електрически превозни средства обикновено имат експлоатационен живот от около 10 години, след което могат да служат още десетилетие в приложения като системи за съхранение на възобновяема енергия или резервно захранване.
В отговор на тези нужди CEVA Logistics въвежда услуга за обратна логистика, насочена към повторната употреба или рециклирането на тези батерии.
Европейска инвестиция за намаляване на рисковете
Инициативата на CEVA Logistics е подкрепена с многомилионна инвестиция в евро и се съсредоточава върху транспортирането, съхранението и обработката на излезли от употреба батерии. Стратегията предвижда създаването на специализирани логистични центрове за батерии в 10 европейски държави до 2027 г. Целта е да се преодолее празнината между извеждането на батериите от автомобилите и тяхното последващо рециклиране или повторно използване.
Матийо Фридберг, главен изпълнителен директор на CEVA Logistics, заяви, че автомобилната индустрия преминава през големи промени с възхода на електрическите превозни средства. Той добави, че предвид предизвикателствата с рециклирането и повторното използване на батерии, за компанията е било от съществено значение да предложи стабилни и устойчиви решения, които да подкрепят автомобилния сектор в укрепването на кръговата икономика.
Преосмисляне на веригата на доставки за електромобили
Логистичните центрове за батерии ще заработят във Франция, Обединеното кралство и Испания до края на тази година, като се предвижда разширяване в още седем държави до 2027 г. CEVA организира събирането на батерии от автомобилни представителства, търговци на употребявани автомобили и центрове за превозни средства с изтекъл експлоатационен живот.
В тези центрове състоянието на всяка батерия се оценява, за да се определи дали тя трябва да бъде разглобена, или възстановена, преди да бъде транспортирана до съоръжения за рециклиране или за „втори живот“. Този процес насърчава кръгов подход във веригата на доставки, като поддържа суровините в обращение за по-дълъг период.
Решението за обратна логистика
Новата услуга включва събиране и транспорт на батерии в цяла Европа, както и широк спектър от дейности като диагностика, разглобяване, регенериране или възстановяване. Осигурени са също пълна проследяемост и управление на данните, като всяка батерия се следи по време на целия процес. Тези приоритети гарантират, че събирането и рециклирането на батериите отговарят изцяло на строгите европейски регулации.
Стратегиите за „втори живот“ значително намаляват екологичния отпечатък на веригата на доставки, като минимизират отпадъците и емисиите в сравнение с традиционния модел. Тези промени превръщат европейската верига на доставки на батерии за електромобили в по-кръгова и устойчива система, която е в съответствие с по-широките регулаторни промени и климатичните цели на индустрията.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

