Chery представи хибридния SUV T9L и електрическия A9 на автосалона в Гуанджоу

По време на автомобилното изложение в Гуанджоу през 2025 г. Chery представи два нови модела под своята подмарка Fulwin. Това са големият петместен SUV T9L и изцяло електрическият фастбек A9.

Fulwin T9L: Хибриден SUV с фокус върху технологиите

Очаква се продажбите на T9L в Китай да започнат през първото тримесечие на 2026 г. Моделът използва дизайнерски език, наречен „Източна калиграфия“, и има внушителни размери: дължина около 4 870 мм, широчина 1 930 мм и междуосие от 2 920 мм. От Chery заявяват, че T9L ще бъде изграден върху плъгин хибридната архитектура Kunpeng C-DM и ще разполага с усъвършенствани системи за подпомагане на водача. Те ще се управляват от изчислителната платформа Journey 6P на Horizon, която според компанията може да се справя със сложни пътни ситуации чрез стратегии за предсказуемо и дефанзивно шофиране.

Fulwin A9: Електрически дебют с корени в концепт

Моделът A9 е първият изцяло електрически автомобил на Chery под марката Fulwin, като представеният в Гуанджоу екземпляр е във форма, близка до серийната. Дизайнът на автомобила е силно повлиян от по-ранния концепт Fulwin E05, показан за първи път на автосалона в Чънду през 2024 г. Тогава E05 беше представен като „концепт за масово производство“ с прогнозна цена от около 150 000 юана (приблизително 21 100 щатски долара).

Концептуалният модел предлагаше както варианти с удължител на пробега, така и чисто електрически версии, с междуосие от 2 900 мм. Дизайнът му включваше фастбек профил, скрити дръжки на вратите, затворена предна решетка, LiDAR сензор, монтиран на покрива, и двуслойна LED светлинна лента отзад с надпис „FULWIN“.

Интериорът на E05 обещаваше кокпит с изкуствен интелект, наречен „емоционален“, с множество сценарии за шофиране и комфорт на пътниците. Сред удобствата бяха предвидени хладилник, дигитална ароматизираща система, амбиентно осветление и предни седалки с възможност за накланяне до 180 градуса. Според информацията, той е разполагал и със система за асистирано шофиране от високо ниво с функции като автономно движение по магистрала, автоматично паркиране и запаметяване на маршрут за паркиране.

Технически характеристики и пазарно позициониране

Представеният в Гуанджоу A9 запазва много от тези дизайнерски елементи: фастбек силуета, полускритите дръжки, големите колела и изчистената линия на покрива с корпус за сензори. Докато концептът E05 поддържаше както хибридно, така и електрическо задвижване, A9 е представен като чисто електрически автомобил. Според китайски медии е възможно да се появят и други варианти, включително плъгин хибридни или с удължител на пробега, което би обяснило по-ранните изявления на Chery за комбиниран пробег от 2 500 км. Според наблюдатели, тази цифра, отразяваща пробег с пълен резервоар и заредена батерия, най-вероятно не се отнася за чисто електрическата версия, а за хибридните варианти.

По отношение на шасито, Chery използва адаптивно окачване CDC за A9, с двойни носачи отпред и петраменна конфигурация отзад. Цената на новия A9 все още не е потвърдена, но за ориентир може да послужи базовата серия T9 (без L), чиято цена е около 159 900 юана (приблизително 22 500 щатски долара). Дебютът на тези два модела не само разширява значително гамата на Fulwin, но и демонстрира стратегията на Chery да използва различни видове задвижващи системи в рамките на една подмарка.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации