Емблематичният спортен седан на BMW ще запази своя редови шестцилиндров двигател, допълнен с „мека“ хибридна система. Това показва, че дните на високопроизводителните двигатели с вътрешно горене далеч не са приключили.
Въпреки че спортното подразделение BMW M преминава към електрически автомобили, като първият изцяло електрически модел ще бъде именно M3, компанията не е готова да се откаже от традиционното задвижване. Наскоро фотографи засякоха прототип на следващото поколение M3, задвижван от двигател с вътрешно горене.
Макар на пръв поглед автомобилът да носи познатия дизайн на Neue Klasse, който е почти идентичен с този на електрическия вариант, по-внимателен оглед разкрива ключови разлики. В предната броня се забелязват допълнителни въздухозаборници, които ясно показват нуждата на автомобила от охлаждане.
Отличителни белези на мощността
Най-категоричното доказателство обаче се намира в задната част. Вместо изчистена броня, версията с двигател с вътрешно горене разполага със спортна изпускателна система с четири ауспухови накрайника. Самата броня също е модифицирана, като включва специални отвори и има по-малко аеродинамичен дизайн.
Останалите елементи на автомобила са вече познати от други прототипи, включително раздутите калници и олекотените джанти, зад които се крие мощна спирачна система. Моделът разполага още с интегрирани в купето дръжки на вратите и дискретен заден спойлер.
Какво се очаква под капака?
Към момента информацията е ограничена, но ръководителят на развойния отдел в BMW M, Дирк Хекер, вече потвърди, че автомобилът ще разполага с редови шестцилиндров двигател, оборудван с 48-волтова „мека“ хибридна система. Тази технология има за цел да повиши производителността и ефективността, като същевременно избегне допълнителното тегло, характерно за изцяло електрическите модели.
Предполага се, че задвижването ще включва 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с двоен турбокомпресор, малка батерия и електромотор, който може да бъде интегриран в трансмисията. Очаква се мощността да надхвърли настоящите стойности от 480 к.с., 510 к.с. и 530 к.с.
Колко точно ще бъде увеличението остава да разберем, тъй като моделът с двигател с вътрешно горене вероятно ще се появи около година след електрическия M3. Това означава, че пазарният дебют на бензиновата версия може да се състои през 2028 г.
Последвайте ни в Google News