Chevelle SS454 и Camaro Z/28: Завръщането на мускулестата ера

Имаше времена, когато звукът на V8 двигател с висока степен на сгъстяване, отекващ по главните улици, беше сърцето на автомобилната култура. В епоха на евтин бензин и шумни съботни вечери всеки млад шофьор мечтаеше да притежава кола, способна да покори драг пистата. Тези дни може и да са отминали, но една специална инициатива ги връща към живот с пълна сила.

Един щастлив победител ще се сдобие с два от най-легендарните спортни автомобили на Chevrolet – Chevelle SS454 LS6 от 1970 г. и Camaro Z/28 Cross-Ram от 1969 г. Всеки от тях е реставриран до перфектно състояние и е готов да си върне полагащото му се място на крал на улицата.

Награда №1: 1970 Chevelle SS454 LS6

Когато инженерите на Chevrolet представят двигателя LS6 през 1970 г., те не просто създават автомобил, а правят истинска заявка. Chevelle SS454 LS6 е върховният хищник на „масъл кар“ ерата, оборудван с чудовищен 7.4-литров „биг-блок“ двигател с мощност 450 к.с. и въртящ момент от 678 Нм. Това е най-мощният агрегат, монтиран някога в средноразмерен модел на Chevrolet, и дори днес параметрите му предизвикват уважение.

Този конкретен Chevelle SS454 в цвят Autumn Gold е старателно реставриран до оригиналния си блясък. Под функционалния въздухозаборник на предния капак се крие заводският LS6 двигател, съчетан с четиристепенна ръчна скоростна кутия Muncie M22, известна с прякора си „Rock Crusher“ (трошачка на камъни). Тази комбинация превръща автомобила едновременно в господар на градските булеварди и в доминатор на драг пистата. Дълбокият му рев на празен ход и експлозивното ускорение някога му печелят прозвището „Кралят на улицата“, което му приляга и половин век по-късно.

Всеки сантиметър от този автомобил отразява златната ера на Chevrolet – от блестящите хромирани брони до черните състезателни ивици на капака и перфектно възстановения интериор. За ценителите на класическите американски автомобили това е истинска капсула на времето от най-вълнуващата година в историята на Детройт.

Награда №2: 1969 Camaro Z/28 Cross-Ram

Ако Chevelle е грубата сила на Chevrolet, то Z/28 от 1969 г. е неговият прецизен инструмент. Създаден, за да доминира в състезателните серии SCCA Trans-Am, Z/28 е разработен около високооборотен 5.0-литров V8 двигател. Официално обявената мощност е 290 к.с., но запознатите знаят, че реалната стойност е значително по-висока.

Предлаганият автомобил е Z/28 в цвят Olympic Gold, оборудван с рядката всмукателна система „Cross-Ram“. Тя представлява система с два четирикамерни карбуратора, монтирани върху алуминиев колектор с дълги пътища, проектирани да увеличат мощността при високи обороти. Тази опция превръща модела в един от най-търсените Camaro на всички времена.

В комбинация с четиристепенна скоростна кутия Muncie, диференциал с ограничено приплъзване Positraction и двойна изпускателна система, този Z/28 е също толкова вълнуващ за шофиране днес, колкото е бил и през 1969 г. Интериорът е олицетворение на класическия спортен дух: черни седалки тип „корито“, пълен набор от контролни уреди и онзи безпогрешен скоростомер, разграфен до 260 км/ч.

Това е автомобил, който улавя суровата, механична същност на американските състезания – машина, създадена не за комфорт, а за слава.

Допълнителни награди към пакета

Организаторите не спират само до автомобилите. Голямата награда включва също автомобилен подемник Wildfire Lifts Exotic, произведен в САЩ и проектиран за професионална употреба, както и ваучер на стойност 250 долара от Legendary Auto Interiors.

За да може победителят да се наслади напълно на тръпката, екипът ще покрие и 44 000 долара от федералните данъци върху наградата.

Две златни легенди, един щастлив победител

Chevelle SS454 LS6 от 1970 г. и Camaro Z/28 Cross-Ram от 1969 г. са две икони от разцвета на „масъл кар“ ерата, събрани в една незабравима томбола. И двата автомобила са с музейно качество на реставрацията, готови са за път и скоро могат да се озоват в гаража на новия си собственик.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации