Chevrolet Bel Air от 1956 г. с огромно самочувствие в черно и теракота

Сякаш се носи във въздуха, разсичайки го със смелия си силует. Движи се със самоувереност, която дори пикапите на Chevy не притежават, а ревът му напомня на ранено животно. Изглежда така, сякаш току-що е телепортиран отпреди близо 70 години. Запознайте се с този впечатляващ рестомод на базата на Chevrolet Bel Air от 1956 г.

Класиката на 50-те

През 50-те години на миналия век General Motors нарича Chevrolet Bel Air „горещият модел“ в рекламните си кампании. И с право – автомобилът се отличава с хромирани елементи по предните калници, блестящи лайсни от неръждаема стомана около прозорците, изцяло хромирани тасове и предна решетка, вдъхновена от Ferrari.

През 1956 г. обаче, в отговор на пазарното търсене, Chevrolet се отказва от този дизайн на решетката в полза на по-традиционно решение. Въпреки това моделът запазва редица интересни характеристики.

Например, задният стоп, който се отваря, за да разкрие капачката на резервоара, дебютира именно при модел 1956 г. Освен това клиентите са можели да избират двуцветна комбинация за каросерията, а за кабриолетите се е предлагал дори автоматичен гюрук със сензор за дъжд.

Модерна техника под класическа обвивка

Представеният тук рестомод съчетава атмосферата на 50-те години с модерна техника, след като е преминал през пълна реставрация. Автомобилът е боядисан в двуцветна комбинация от черен гланц и теракота, която му придава изключителен вид. Той стъпва на джанти Schott Accelerator, обути в гуми Mickey Thompson с отлично сцепление.

Под удължения преден капак се крие 8,1-литров V8 big-block двигател (496 куб. инча) с електронна система за впръскване на горивото Holley Dominator EFI. Агрегатът е създаден на базата на стандартен 454 блок, като диаметърът на буталата и ходът им са увеличени за постигане на повече мощ.

Мощността се предава към задните колела чрез тристепенна автоматична скоростна кутия TH400 и заден мост Ford 9″ с предавателно число 3.90:1 и диференциал с ограничено приплъзване (posi-traction). Bel Air използва боядисана по поръчка рама с кормилна рейка, а спирачната сила се осигурява от дискови спирачки на четирите колела.

Реставрацията включва нов резервоар за гориво, изцяло ново предно окачване и изпускателна система, която подчертава драматичния звук на осемцилиндровия двигател.

Интериор и цена

Интериорът, изработен по поръчка, успешно запазва духа и визията на 50-те години. Седалките Corbeau в комбинация от черна кожа и цвят теракота, както и боядисаното в черно арматурно табло, кореспондират с екстериора. Нов волан в оригинален стил стои пред изцяло нови приборни табла, които имитират фабричния вид. Километражът показва пробег от едва 76 км след завършването на проекта, което на практика го прави нов класически Chevrolet.

Централната конзола по поръчка приютява скоростния лост Lokar и поставки за чаши. Корите на вратите и таванът също са изцяло нови.

Ако този автомобил ви изглежда познат, има защо. Той беше продаден на търг на Barrett-Jackson миналата година на неразкрита цена. Интересното е, че тогава в обявата се споменаваше V8 двигател с обем 468 куб. инча (около 7,7 литра).

В момента рестомодът се продава от Vanguard Motors на цена от 329 900 долара. Статутът определено си има цена.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации