Chevrolet Bel Air от 1957 г. с пробег под 60 000 км отива на търг

Автомобилите Chevrolet Bel Air никога не са били създавани, за да останат незабелязани. Те привличат вниманието като магнити и с годините този ефект само се засилва. Днес един Bel Air, движещ се сред море от съвременни пикапи и седани, кара всеки да извади телефона си, за да заснеме впечатляващата класика.

Конкретният екземпляр обаче не е прекарал много време по пътищата. За 68 години, откакто е напуснал завода във Флинт, Мичиган, той е изминал едва 58 429 километра (36 306 мили), което се равнява на по-малко от 900 километра годишно. Автомобилът е боядисан в цвят Sierra Gold с покрив в Ermine White, а интериорът е комбинация от кафяво и бяло.

Двигател и спецификации

Този Bel Air се задвижва от 4.6-литров (283 куб. инча) V8 двигател с механично впръскване на гориво. Мощността се предава към задните колела чрез тристепенна ръчна скоростна кутия с лост на волана.

Стандартно Chevrolet предлага модела с V8 двигател с обем 265 куб. инча, който генерира 162 к.с. Наличието на опционалния пакет Power Pack увеличава мощността до 180 к.с. Към края на производствената година клиентите са можели да поръчат и пакет Super Power Pack, който осигурява 195 к.с.

Пазарен успех и еволюция на модела

Chevrolet пожънва огромен успех с Bel Air. Още през първата година от производството компанията продава 801 автомобила от всички варианти. Моделът продължава успешния си ход и през 1956 г. и 1957 г. През 1956 г. 692 530 клиенти купуват Bel Air, а през 1957 г. броят им достига 720 356.

Второто поколение на Bel Air, което дебютира през 1955 г., пристига със значително по-богато стандартно оборудване. То включва хромирани елементи на предните калници, полирани рамки на прозорците от неръждаема стомана, надписи в златист цвят и хромирани арки на тавана за версиите с твърд покрив.

Фейслифтът от 1957 г. носи по-широка предна решетка, която придава на автомобила по-внушителен вид, допълнена от преработени фарове. Chevrolet монтира и по-малки, 14-цолови джанти, за да постигне по-ниска стойка. Конкретният автомобил е оборудван с гуми с бели кантове.

Рядката система за впръскване на гориво

Инженерите на GM преработват арматурното табло и поставят под капака малко по-големия 4.6-литров двигател Turbo Fire (283 куб. инча), захранван от един карбуратор Carter. В този си вид той генерира 270 к.с. Топ версиите обаче разполагат с механична система за впръскване на гориво Rochester, която увеличава мощността до 283 к.с.

По онова време системата за впръскване не е била добре позната на механиците, поради което малко клиенти я избират. Повечето са се притеснявали от потенциални главоболия с поддръжката. Първият собственик на този автомобил обаче е поел риска и е поръчал своя Bel Air именно с рядката система Rochester. Автомобилът все още е с оригиналния си V8 двигател.

Състояние и предстоящ търг

Двигателят е бил ревизиран от колекционера и експерт по реставрация на класически автомобили Пит Тодо, като след това са изминати едва 80 километра. Оборудването включва AM радио, отопление, часовник на таблото и оригинални стелки Chevrolet.

Този Chevrolet Bel Air, бивша част от колекцията на Ед Шонталер, ще бъде предложен на търга на Mecum в Кисими, Флорида, на 10 януари 2026 г. За сравнение, средната цена на моделите Bel Air от 1955 г. е около 75 446 долара, но най-скъпият екземпляр е продаден за 275 000 долара през януари, също в Кисими.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации