Chevrolet C10 от 1986 г. с V8 двигател Godzilla от Ford демонстрира впечатляваща мощност

Заснет на дино стенда на Late Model Restoration, този C10 Silverado с двигател Godzilla не е обикновена машина. Освен със 7.3-литровия V8 агрегат, който се продава като готов модул за монтаж и към момента на писане на статията струва 9 790 долара, пикапът е оборудван и с всмукателен колектор от Ford Performance, 92-милиметров дросел и разпределителен вал BTR stage 1 за още по-добри резултати.

Само контролерът OBR за управление на двигателя струва 3 550 долара. Настроен за работа с 93-октанов бензин, този екземпляр разполага и с изпускателни колектори, изработени по поръчка. Вместо трансмисия от Ford, задвижването към задните колела се осъществява от автоматична скоростна кутия 6R80 на General Motors с модифициран преобразувател на въртящия момент и специално изработен алуминиев кардан.

Други важни компоненти включват заден мост Ford 9-инча с предавателно число 3.70 и гуми с размер 255/70 R15. С всички тези подобрения, V8 двигателят генерира 473 к.с. при 5 800 об/мин и 694 Нм въртящ момент при 4 000 об/мин, измерени директно на колелата.

Измерването е направено при температура в сервиза от 33 градуса по Целзий и 43% влажност, което означава, че при по-оптимални условия двигателят Godzilla би могъл да покаже още по-високи стойности. За да се оцени колко добри са тези резултати, трябва да се има предвид, че Ford Performance обявява за стандартния двигател мощност от 430 к.с. при 5 500 об/мин и 658 Нм въртящ момент при 4 000 об/мин, измерени на коляновия вал.

Какво включва стандартният двигател Godzilla

В стандартния си вид като готов за монтаж модул, двигателят Godzilla се доставя с композитен всмукателен колектор, 87-милиметров дросел, запалителни бобини и кабели, алуминиев маслен картер с охладител, както и заводски скоби за монтаж. Ford Performance таксува допълнително 275 долара за стартер, 835 долара за комплект за задвижване на аксесоарите и 440 долара за комплект за климатичната система.

По-мощните версии Megazilla

Godzilla има и по-агресивен събрат, наречен Megazilla. Той също се предлага като готов за монтаж двигател на цена от 25 295 долара и разполага с 612 к.с. при 5 580 об/мин. Максималният въртящ момент достига впечатляващите 908 Нм при 3 920 об/мин.

Това, което отличава Megazilla от Godzilla, са няколко ключови подобрения. Списъкът започва с чифт CNC портовани алуминиеви цилиндрови глави, нископрофилен всмукателен колектор и същия 92-милиметров дросел като при модифицирания C10 Silverado. Трябва да се споменат и кованите бутала от Mahle, кованите биели от Callies и спортен разпределителен вал без система за променливо газоразпределение.

Версията Megazilla 2.0 с механичен компресор все още не е налична на уебсайта на Ford Performance. Очаква се тя да използва 3.0-литров компресор Whipple, подобен на този в 5.0-литровия V8 Coyote. Целта на Ford Performance е мощност от над 1 000 к.с. За сравнение, най-мощният двигател за свободна продажба на GM в момента е ZZ632/1000, който генерира 1 004 к.с.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации