Този впечатляващ Chevrolet Camaro IROC-Z Coupe от 1989 г. е истинска капсула на времето. Поръчан е фабрично без характерните ленти по каросерията и има пробег от едва 575 реални километра. Автомобилът е продаден като нов от представителството Classic Chevrolet в Ментър, Охайо, и последно е закупен по-рано тази година от колекционер, който го е съхранявал в климатизирана среда.
Запазен е дори оригиналният стикер от прозореца, който показва фабричните цветове, оборудването и препоръчителната цена на дребно. В края на 80-те години този автомобил е струвал 18 779 долара, а само преди седмица беше продаден за 56 000 долара. Това е три пъти повече от първоначалната му цена. Резултатът е впечатляващ, но такъв е и самият автомобил – изглежда в безупречно състояние и е един от най-добре запазените екземпляри IROC-Z, виждани досега.
Макар цветът Dark Red Metallic да не е по вкуса на всеки, той със сигурност не е отблъскващ. Тъмночервеният нюанс понякога е труден за съчетаване със спортни автомобили, особено с такива с ръбести форми. В този случай се получава лек сблъсък между елегантността на цвета и агресивния дизайн на автомобила.
Други визуални акценти, освен липсата на декоративни ленти, включват задния спойлер, декоративните отвори на предния капак, броните в цвета на купето и 16-инчовите алуминиеви джанти със златни акценти, обути в гуми Goodyear. Класическият Camaro разполага също с хидравлично управление на волана и спортно окачване.
Интериорът включва предни седалки тип „корито“ и индивидуални задни седалки, тапицирани с черен плат. Оборудването се допълва от аудиосистема Delco-Bose с AM/FM радио и касетофон, климатик, круиз контрол, електрически прозорци и заключване, както и волан с кожена тапицерия. Седалката на водача също е с електрическо регулиране.
Под капака е разположен 5,7-литров V8 двигател L98, който фабрично разполага с 230 к.с. и 447 Нм въртящ момент. Мощността се предава към задните колела чрез четиристепенна автоматична скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване.
По отношение на ускорението в права линия, автомобилът не предлага спираща дъха динамика, но не може да се определи и като бавен. Ако всичко работи според очакванията, ускорението от 0 до 100 км/ч би трябвало да отнема около 7 секунди, което е приемливо дори по съвременните стандарти.
Други запазени екземпляри IROC-Z
Съществуват и други впечатляващи автомобили от този модел. Един такъв пример е перфектно запазен IROC-Z Coupe от 1989 г. в бял цвят с жълти и сиви декоративни линии. Той е продаден на търг през 2024 г. с пробег от 6100 км, като печелившата оферта е била 50 000 долара.
Още по-впечатляващ е изцяло черен екземпляр от 1985 г., оценен на 100 000 долара, който е с пробег от едва 18 километра. За разлика от другите два модела, той е оборудван с 5,0-литров V8 двигател с мощност от само 155 к.с. Въпреки по-ниската мощност, състоянието му го превръща в изключителна находка.
Последвайте ни в Google News