Chevrolet Corvette ZR1 модел 2025 г. беше обявен за най-бързия сериен автомобил с двигател с вътрешно горене, тестван някога на пистата U-Drags на изданието Edmunds. Моделът надмина по време всеки друг автомобил, участвал в този формат на състезанието до момента.
Провеждан вече десети сезон, тестът U-Drags на Edmunds представлява директно съревнование между автомобили, което изпитва ключови елементи като ускорение на права, управляемост и спиране. Целта е да се получи реална и цялостна представа за възможностите на даден автомобил, тъй като уникалното в теста е, че колата трябва да спре и да завие толкова добре, колкото и да ускорява.
ZR1 се състезава сам поради липса на конкуренция
В случая с Corvette ZR1, от Edmunds не са успели да намерят производител, който да се съгласи да изправи свой модел срещу американския суперавтомобил. По техни думи, никой не е приел предизвикателството, поради което ZR1 се е състезавал сам на пистата. Впоследствие се оказва, че решението на конкурентите да не участват е било мъдро.
Алистър Уивър, главен редактор на Edmunds, заяви, че Corvette ZR1 е изключителна машина и най-голямото предизвикателство е било да се намери автомобилен производител, готов да се изправи срещу нея. В крайна сметка екипът е взел решение да наруши собствените си правила и да пусне автомобила сам на пистата, за да не разочарова феновете си.
Технически данни и впечатляващи резултати
Corvette ZR1 се задвижва от централно разположен 5,5-литров V8 двигател с турбокомпресор, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която предава мощността към задните колела. Автомобилът разполага с 1064 к.с. и 1123 Нм въртящ момент, предлагайки динамика на хиперкар на значително по-ниска цена. Тестваният от Edmunds екземпляр струва 222 250 долара.
В теста U-Drags, ZR1 записва общо време от 28,9 секунди, пресичайки финалната линия със скорост от 257 км/ч. Този резултат го нарежда на трето място в общото класиране, веднага след два високопроизводителни електрически автомобила – 2024 Lucid Air Sapphire (27,9 секунди) и 2025 Porsche Taycan Turbo GT (28,8 секунди).
Corvette ZR1 също така постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и преминава дистанцията от четвърт миля за 10,0 секунди с крайна скорост от 232 км/ч. Това го прави по-бърз от всеки друг бензинов автомобил, тестван досега на пистата на Edmunds. По време на изпитанието ZR1 регистрира максимално странично ускорение от 1,38 g. Тестовият автомобил е бил оборудван с изключително лепкави гуми тип „семи-слик“ Michelin Pilot Sport Cup 2 R, които имат официално одобрение за пътна употреба.
В заключение, Алистър Уивър добави, че са били затрупани с молби от феновете на U-Drags да тестват Corvette ZR1 и той не ги е разочаровал. Той определи автомобила като машина със средно разположен двигател и 1064 к.с., която вече е най-бързият бензинов модел, тестван от тях, надминавайки екзотични автомобили на двойно по-висока цена.
За рекордното си постижение с Corvette ZR1, екипът на Edmunds е използвал настройки, препоръчани от инженерите на Corvette. Те включват режим „Track“, система за управление на сцеплението (Performance Traction Management), настроена на „Race 1“ (което изключва контрола на стабилността), персонализирани настройки на системата за стартиране (Launch Control) при 3200 об/мин и 10% приплъзване, както и налягане в гумите според препоръките на производителя.
До момента Edmunds са тествали 55 автомобила на своята U-образна писта. Сред тях са суперавтомобили с бензинови двигатели като McLaren 765 LT (модел 2022 г.), McLaren 750S (модел 2024 г.), Porsche 911 Turbo S (модел 2022 г.) и Chevrolet Corvette Z06 (модел 2023 г.). В изпитанията са участвали и множество други спортни автомобили с бензиново, плъгин хибридно или изцяло електрическо задвижване.
По-късно в десетия сезон на Edmunds U-Drags предстоят още състезания, включително двубои между Ford Mustang Dark Horse с компресор и Tesla Model 3 Performance, както и между Chevrolet Corvette E-Ray и Porsche 911 GTS. Изглежда обаче, че рекордът на Corvette ZR1 при автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще остане непокътнат в обозримо бъдеще.
Последвайте ни в Google News