Chevrolet Express модел 2026 г. вече може да бъде конфигуриран

Онлайн конфигураторът на Chevrolet вече показва стартова цена от 47 950 долара за пътническата версия на Express, към която се добавят 2395 долара за доставка. Базовият вариант Chevrolet Express Cutaway, който се пренася от модел 2025 г., е предназначен за тежка работа и може да бъде оборудван с различни надстройки според нуждите на клиента.

Версия Cutaway и двигатели

Шаси-кабината се предлага в две серии – 3500 и по-товароносимата 4500. Налични са късо, стандартно и удължено междуосие, като версията 3500 1WT със 159-инчово междуосие и по-големите варианти са с двойни задни гуми. 139-инчовата версия на 3500 в ниво на оборудване 1WT е със стандартни единични задни гуми и се задвижва от 4,3-литров атмосферен V6 двигател.

Този агрегат генерира 276 к.с. и 404 Нм въртящ момент. Версиите със стандартно и удължено междуосие се предлагат и с атмосферен V8 двигател, който осигурява 401 к.с. и 629 Нм въртящ момент.

Въпросният V8 двигател, с вътрешен код L8T, е единственият small-block от пето поколение, който използва чугунен блок вместо по-лек алуминиев. Проектиран за работа при високо натоварване, той разполага с колянов вал от кована стомана и система за маслено охлаждане на буталата. Отличителна черта на L8T е липсата на технологии като старт-стоп и деактивация на цилиндрите. И двата двигателя са съчетани с осемстепенна автоматична скоростна кутия, като при V8 варианта тя е подсилена. Максималната товароносимост на версията Cutaway достига 4046 кг.

Товарни и пътнически варианти

Конфигураторът показва общо четири цвята, сред които Summit White, Black, Silver Ice Metallic и Red Hot. Тези цветове са налични и за товарните и пътническите варианти, които се предлагат в серии 2500 и 3500.

При тях междуосието е стандартно или удължено, а максималната товароносимост, обявена от Chevrolet, е 1941 кг. Тази стойност обаче е постижима само при товарната версия 3500 със 135-инчово междуосие и 4,3-литровия V6 двигател. И двата закрити варианта предлагат конфигурация с плъзгаща се врата от страната на пътника, която изисква минимално странично пространство за отваряне.

Конструкция и конкуренция

Към ноември 2025 г. Express и неговият събрат от GMC са единствените големи ванове на американския пазар, които използват класическа конструкция с носеща рама (body-on-frame). Техните основни конкуренти, Ford Transit и Ram ProMaster, са ванове в европейски стил със самоносеща каросерия. Въпреки това Ford все още предлага модела E-Series във варианти шаси-кабина, чиято цена започва от 40 790 долара, докато Transit Cutaway стартира от 43 700 долара.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации