Не е тайна, че американците обичат своите пикапи. Всяка година Ford, GM и Ram продават милиони от тези здрави машини. От традиционни пълноразмерни модели до тежкотоварни варианти и компактния Maverick, пазарът изглежда ненаситен за тези универсални автомобили. Има обаче един сегмент, който все още не успява да спечели сърцата на купувачите.
Изцяло електрическите пикапи не се оказаха толкова популярни, колкото се надяваха производителите. Cybertruck се превърна в сериозно предизвикателство за Tesla, доставките на F-150 Lightning са в най-добрия случай скромни, а продажбите на GMC Hummer EV, макар и нараснали драстично миналата година, остават в незначителни обеми. В опит да вдъхне нов живот на този сегмент, Chevrolet представи новия Silverado EV Trail Boss модел 2026 г. – мощен електрически модел с впечатляващи офроуд възможности и дълъг списък от водещи в индустрията характеристики, които обаче идват на съответната цена.
Какво ново в Silverado EV Trail Boss?
Нивото на оборудване Trail Boss превръща този електрически пикап в машина за приключения извън пътя. То предлага повече възможности от базовите версии на Silverado EV, без да се стига до крайности. За целта Trail Boss разполага с окачване, повдигнато с 5 см. Половината от това увеличение идва от новите 18-инчови джанти, оборудвани с 35-инчови гуми, а другата половина е резултат от подобрени винтови пружини. Майк Кърбиц, асистент програмен мениджър на автомобила, обясни, че Trail Boss получава и допълнителни защитни панели по дъното, здрави куки за теглене и специален режим „Terrain“. Този режим улеснява управлението на газта в тежки условия и позволява по-голям ъгъл на завиване на задните колела за повишена маневреност.
Дизайнът на новата версия не носи изненади за тези, които са виждали Silverado EV. Trail Boss изглежда атрактивно и с изчистени линии, а предницата е мощна, но не и агресивна. Интериорът също е привлекателен, със сравнително сдържан дизайн и множество места за съхранение, въпреки че някои от материалите изглеждат малко евтини.
По отношение на технологиите, Trail Boss разполага с два ярки и цветни екрана. Това включва 11-инчово дигитално приборно табло и огромен 17,7-инчов сензорен екран, на който работи интуитивна и бърза инфоразвлекателна система. Предлага се и полезното дигитално огледало за обратно виждане, което използва камера, за да осигури значително по-широко зрително поле зад пикапа. В допълнение, моделът Trail Boss може да бъде оборудван със Super Cruise – иновативната система на GM, която позволява шофиране без ръце на стотици хиляди километри одобрени магистрали в Северна Америка.
Какво е усещането зад волана?
Шофирането на този Chevrolet по криволичещите пътища край Сан Диего, Калифорния, се оказа изненадващо приятно. Пикапът се усеща значително по-малък, отколкото предполагат размерите му, а качеството на возията е отлично. Въпреки че използва стандартни винтови пружини, а не луксозно въздушно окачване като при GMC Hummer EV, Trail Boss се усеща стабилен и добре контролиран върху неравности, без никога да става твърде суров. Управлението е неочаквано пъргаво, а накланянето на каросерията в завои е почти нулево. Всъщност 35-инчовите вседеходни гуми започват да протестират много преди водачът да се почувства несигурен. На асфалт това е огромно подобрение спрямо модела Silverado EV First Edition RST, който разчита на огромни 24-инчови джанти, оказващи негативно влияние върху возията и управляемостта.
Две батерии и мощност до 725 к.с.
Trail Boss се предлага с два размера батерии. Пакетът Extended осигурява впечатляващ прогнозен пробег от около 660 км, докато пакетът Max, с огромен капацитет от 205 кВтч, предлага пробег от близо 770 км. Що се отнася до мощността, стандартното задвижване с два електромотора и четири задвижващи колела осигурява впечатляващи стойности. Моделите, оборудвани с по-малката батерия, разполагат с 625 к.с., докато пакетът Max осигурява до 725 к.с. и 1051 Нм въртящ момент при активиран режим на ускорение Wide Open Watts (WOW).
Поведение извън пътя
Като пикап, създаден за приключения, Trail Boss се справя впечатляващо добре на пресечен терен, като с лекота преодолява разбити планински пътеки, както и пясъчни или рохкави настилки. Инженерите са възприели балансиран подход при създаването на автомобила, осигурявайки подобрени възможности, без да жертват ежедневната практичност. Trail Boss не е проектиран непременно да се носи през пустинята като F-150 Raptor или да пълзи по скалисти пътеки като Jeep Wrangler Rubicon. Вместо това, пикапът е идеален за справяне с неравни пътища, за достигане до началото на туристически маршрути или за теглене на оборудване далеч от утъпканите пътища.
При изкачване по тесен и криволичещ път пикапът демонстрира изключителна увереност, като лесно се справя с коловози, камъни, рохкави настилки и стръмни наклони. Управлението на четирите колела е огромно предимство, а режимът Terrain осигурява лесен контрол върху целия въртящ момент, въпреки че малко по-агресивни гуми биха били от полза в някои участъци на планинската пътека. Отбелязан е и малък проблем с тестовия автомобил, който не е успял да премине в режим Trail при поискване, но бързото разкачване на 12-волтовия акумулатор е разрешило неочаквания проблем.
Друга област, в която Trail Boss се отличава, е неговата функционалност. Подобно на познатия от миналото Chevrolet Avalanche, този пикап се предлага със системата Multi-Flex Midgate – сгъваема преграда между товарния отсек и задните седалки. Когато този панел е прибран, Silverado EV може да превозва товари с дължина над 3,3 метра, което далеч надхвърля размерите на самия товарен леген. Освен това моделът може да бъде оборудван с интелигентната задна врата Multi-Flex, която на практика представлява врата в самата врата. Тази система предлага шест различни конфигурации, които улесняват качването в товарния отсек или обезопасяването на товара. Тези две решения превръщат Silverado EV в може би най-универсалния пикап на пазара днес.
Освен за товари, Silverado EV се справя отлично и с превоза на пътници. Задната седалка предлага огромно пространство за главата и краката, а мястото отпред също е предостатъчно. За съжаление, в типичния за GM стил, предните седалки са твърде твърди, плоски и лишени от форма, за да бъдат удобни при дълги пътувания. В това отношение има много какво да се желае.
Как да изберем правилната конфигурация на Silverado EV Trail Boss модел 2026 г.
Ако се обмисля покупката на изцяло електрически камион, Silverado EV е труден за пренебрегване, но има един сериозен проблем – цената. Този пикап не е евтин, като тестваният модел Trail Boss достига цена от цели 93 940 долара. Сумата включва няколко дребни опции и такса за доставка от 2095 долара. Макар автомобилът да предлага множество отлични функции и възможности, тази цена остава трудна за преглъщане. За щастие, версиите на Trail Boss с по-малка батерия са значително по-достъпни, като цените им започват от около 72 000 долара. Това все още е сериозна сума, но числото „7“ в началото на цената звучи далеч по-приемливо за обикновения купувач.
Последвайте ни в Google News