Тегленето на ремарке може да бъде сериозно предизвикателство. Независимо дали го правите няколко пъти в годината с малка лодка, или превозвате огромни товари всеки ден, тази задача винаги изисква повишено внимание. Разбира се, правилният инструмент може значително да намали стреса, а новият Chevy Silverado EV Trail Boss модел 2026 г. изглежда е точно такъв инструмент.
По време на първите тестове на модела, подготвен за офроуд, от Chevrolet бяха подготвили един екземпляр с прикачено ремарке. Върху него беше натоварено бъги, а общото тегло на композицията достигаше около 2300 кг. Това е сериозно натоварване, но е далеч от максималния капацитет на пикапа, който е малко над 4600 кг.
Silverado Trail Boss EV е създаден за тежки товари
За да се справя с лекота с подобни товари, Trail Boss разполага с впечатляващи технически характеристики. Неговото задвижване с два електромотора генерира до 725 к.с. и 1050 Нм въртящ момент при активиран режим за максимално ускорение Wide Open Watts (WOW). От Chevrolet твърдят, че с този режим пикапът може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4,5 секунди, макар че използването му по време на теглене не е препоръчително.
Но как всъщност се представя Trail Boss при теглене? Накратко – безпроблемно. Благодарение на собственото си тегло от над 4000 кг, пикапът остава изключително стабилен и никога не се усеща сякаш ремаркето го контролира, поне не и с предоставения товар. Дори и по-тежки ремаркета трудно биха нарушили баланса на масивния Silverado EV.
С огромния си и незабавно наличен въртящ момент, пикапът няма никакви проблеми да потегли с тежък товар. Ремаркето с тегло 2300 кг се усещаше почти като перце, макар и с една малка забележка, до която ще стигнем по-късно. По време на движение Silverado EV ускорява с лекота, стабилен е и предлага изключителна управляемост.
Пъргавина и солидна конструкция
Макар това да е голям автомобил, системата за завиване на задните колела значително подобрява неговата пъргавина както на пътя, така и извън него, като намалява диаметъра на завой до под 13 метра. Тази функция помага и при теглене, позволявайки на пикапа да прави по-остри завои и да остава по-стабилен при висока скорост по магистрала.
Благодарение на интегрираната си конструкция, с шаси тип „скейтборд“ и полуносеща каросерия, пикапът се усеща изключително солиден, без никакви усуквания, скърцания или дрънчене. Майк Кирбиц, един от ръководителите на проекта, обясни, че тази вродена здравина улеснява настройката на окачването, тъй като инженерите могат да се фокусират върху желаните характеристики, вместо да компенсират недостатъци в шасито.
Изненадващо, за разлика от своя близък роднина GMC Hummer EV, Trail Boss не разполага с въздушно окачване. Вместо това той използва конвенционални пружини и пасивни амортисьори – комбинация, която според Кирбиц осигурява по-голяма предвидимост. Той добави, че при въздушното окачване твърдостта на пружините се променя в зависимост от височината, което усложнява настройките. Освен това Trail Boss е замислен повече като приключенски автомобил, отколкото като екстремна офроуд машина, така че допълнителната височина и адаптивната система не са били необходими. Въпреки „старомодното“ си окачване, пикапът се управлява добре и вози по-комфортно от очакваното, дори и с ремарке.
Единствената забележка
Да се върнем към забележката, спомената по-рано. Макар пикапът да нямаше проблем с тегленето, предоставеното ремарке постоянно скърцаше и подскачаше повече от нормалното. Вероятната причина беше недостатъчното тегло върху теглича – критичен фактор при теглене. Изглеждаше, че бъгито е натоварено твърде назад върху платформата, което може да причини различни проблеми със стабилността.
От Chevrolet са подходили смело с демонстрацията на теглене. Тестът на Silverado EV Trail Boss е проведен недалеч от Сан Диего, Калифорния, в район с множество тесни, криволичещи пътища и сериозна денивелация. Това е отлична възможност да се подчертаят стабилността и пъргавината на пикапа, но и изпитание, изпълнено с напрежение, тъй като липсват удобни места за отбиване при проблем или за обратен завой. Въпреки това автомобилът се справи с лекота, изисквайки единствено повече внимание и концентрация от страна на водача. При такива условия е от изключителна важност да не се подсичат завоите или да се застрашат групи колоездачи.
Ключово предимство: Пробегът
Като цяло, Trail Boss е солиден пикап за теглене, но той има и друго забележително предимство, особено пред останалите електрически конкуренти: отличен пробег. Според General Motors, когато е оборудван с опционалната (и скъпа) батерия Max Range, автомобилът може да измине приблизително 770 км между зарежданията. Това е огромно разстояние, което значително надминава пробега на Ford F-150 Lightning (около 515 км) и Tesla Cybertruck (до 525 км).
При редовно теглене с електрически пикап е препоръчително да се избере модел с възможно най-голям пробег. Влаченето на ремаркета и превозването на тежки товари изисква огромно количество енергия, което може бързо да изтощи батерията, особено в студено време. По-големият пробег значително намалява стреса по време на път. Освен това бързото зареждане с постоянен ток при теглене на дълги разстояния може да бъде проблем, тъй като станциите обикновено не са проектирани да обслужват композиции с ремаркета.
Така че, за тези, които искат да преминат към електрически пикап, Silverado EV Trail Boss е чудесен вариант. Този голям автомобил е готов за офроуд приключения, а освен това е и изключително способна платформа за теглене благодарение на своята стабилност, мощност и впечатляващ пробег.
Последвайте ни в Google News