Citroen C3 срещу Hyundai i20: стилен дуел при суперминитата

Суперминитата с автоматични скоростни кутии са по-добри от всякога. Но кой от двата модела е по-добрият избор – Citroen C3 или Hyundai i20?

Според скорошни данни на британската агенция DVSA, над една четвърт от младите шофьори са се явили на изпит с автомобил с автоматична скоростна кутия. За сравнение, преди десет години този дял е бил едва около седем процента.

Една от причините за тази тенденция е нарастващият брой електрически автомобили на пазара на употребявани коли. Това прави умението за работа с три педала далеч по-малко важно, отколкото беше само допреди няколко години.

Управлението на автомобил с автоматична трансмисия, особено в градски условия, е значително по-лесно от постоянното превключване на предавки и работа със съединител.

В този тест сравняваме един от най-актуалните модели в класа на суперминитата, който се предлага както в изцяло електрически вариант, така и като бензинов хибрид с автоматична скоростна кутия. В електрическата си форма Citroen C3 доказа, че електромобилите не е задължително да бъдат скъпи, а хибридният вариант с два педала е дори още по-достъпен.

За да оценим представянето му, го изправяме срещу Hyundai i20. Това е утвърден модел с много предимства, който също се предлага с трансмисия с двоен съединител. Предстои да видим как технологията му се съпоставя с тази на Citroen.

Citroen C3

Електрическият e-C3 беше обявен за Автомобил на годината за 2024 г., като Citroen предложи на купувачите просторен и харесван малък електромобил, който се оказа изключително изгодна покупка. Бензиновите и хибридните версии обаче са още по-евтини. Цените на бензиновия C3 започват от 18 805 британски лири, което е по-ниско от повечето конкуренти в класа. Като бонус, неговата характерна кубична форма осигурява много място в купето. Тестваният автомобил е с хибридно задвижване, което се предлага само с най-високото ниво на оборудване Max на цена от 22 315 британски лири.

Задвижването се състои от 1,2-литров трицилиндров двигател, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,8 секунди. По време на теста беше постигнат разход на гориво от 5,6 л/100 км, а официалният пробег на модела е 780 км.

Бележки на изпитателя

Използването на енергията, генерирана при спиране, е логично решение за хибридите, тъй като помага за постигане на още по-висока ефективност на бензиново-електрическата система.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации