Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid: Първи впечатления

Тестът на plug-in хибридната версия на C5 Aircross се състоя ден след този на изцяло електрическия e-C5 Aircross и няма съмнение, че автомобилът се представя по-добре като електромобил. Докато електрическият вариант с увеличен пробег се справяше отлично с неравностите по пътя, PHEV версията имаше склонност да вози по-неспокойно върху лоши настилки и създаваше усещане за по-твърдо окачване.

Въпреки това, автомобилът все още разполага с меко окачване, което се справя плавно с наклони и компресии, като се накланя осезаемо в завоите. Усещането и тежестта на волана са по-добри в сравнение с e-C5, но по-ниското собствено тегло на хибрида не води до значително по-добра динамика. Сцеплението и стабилността са добри, но автомобилът не създава усещане, че обича резките промени в посоката или по-спортното шофиране.

Задвижващата система също не се отличава с особен ентусиазъм. Проблемът не е в електрическия режим, тъй като мощността е достатъчна за поддържане на скоростта в трафика, а работата е плавна. Бензиновият двигател обаче е твърде груб в сравнение с него, а преходът между двата източника на енергия не е особено плавен. За сравнение, PHEV системите на Volkswagen Group разполагат с далеч по-тихи двигатели и цялостната им работа е значително по-усъвършенствана.

По време на събитието на Citroen не беше наличен за тест стандартният хибрид, но опитът с него в други автомобили на Stellantis предполага, че той би бил по-добрият избор с двигател с вътрешно горене. Този трицилиндров двигател е по-плавен от четирицилиндровия в plug-in хибрида, а преходите между източниците на енергия са много по-незабележими. Все пак, ускорението от 0 до 100 км/ч за 11,2 секунди в C5 Aircross предполага, че динамиката ще бъде по-скоро мудна.

Какво е усещането в интериора?

Очаквано, в интериора на новия Aircross почти липсват физически бутони, като повечето функции се управляват от сензорния екран. За щастие, в долната част на дисплея има постоянни икони за контрол на температурата, както и преки пътища под него за основни функции. Въпреки това много производители, като Renault например, предлагат по-удобни и интуитивни интериори.

Самият сензорен екран понякога реагира бавно на команди, което може да бъде разочароващо. Това е жалко, тъй като графиките изглеждат добре и менютата са лесни за разбиране. Остава надеждата, че тези проблеми ще бъдат отстранени във финалните серийни автомобили.

Меки на допир пластмаси почти не се намират, като вместо това интериорът е освежен с дебела, подплатена текстилна лента върху вратите и таблото. Тя изглежда и се усеща луксозно, осигурявайки мек подлакътник и създавайки спокойна атмосфера, подобна на всекидневна, в комбинация с меките и удобни седалки. Много конкуренти несъмнено предлагат по-луксозно усещане, но въпреки това C5 остава приятно място.

Всички версии на C5 Aircross разполагат с багажник с обем 651 литра, който има практична форма и не твърде висок товарен праг. Гъвкавата задна седалка, сгъваема в съотношение 40/20/40, е удобна, както и многобройните отделения за съхранение отпред. Увеличените размери осигуряват и предостатъчно място за главите и краката на задните седалки, като четирима души с ръст около 1,80 метра могат да се настанят комфортно.

Нива на оборудване

Базовото ниво на оборудване You! се предлага с голям 13-инчов екран, двузонов климатроник, задни сензори за паркиране и 19-инчови джанти. Версията Plus добавя персонализирано амбиентно осветление, камера за заден ход, предни сензори за паркиране, огледало за обратно виждане с автоматично затъмняване и сгъваеми външни огледала.

Max е най-високото ниво в гамата и включва система от камери с 360-градусов обзор, head-up дисплей, полуавтономно шофиране и алуминиеви педали. Като опция се предлагат отваряем панорамен покрив и 20-инчови джанти. Като цяло гамата е позиционирана в по-достъпния край на сегмента на семейните SUV автомобили. Конкуренти като Kia Sportage и Volkswagen Tiguan предлагат по-мощни двигатели и по-луксозни интериори, но на по-висока цена.

Заключение

Citroen C5 Aircross има много положителни качества, но се представя по-добре без шума на бензинов двигател под капака. Стандартните хибридни версии вероятно ще бъдат малко бавни, докато plug-in хибридът не е особено усъвършенстван и изостава от най-добрите в класа по отношение на динамика и пробег на електричество.

Автомобилът обаче определено има своите предимства. Той предлага много пространство за парите си, с голям багажник и достатъчно място за пътниците отзад. Въпреки това, e-C5 Aircross е по-комфортен, също толкова просторен, по-рафиниран, усеща се по-мощен и все пак има приличен пробег. Той си заслужава допълнителната инвестиция, ако можете да си позволите електромобил. В противен случай, вероятно е по-добре да се насочите към друг модел.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации