Многофункционалният концепт на Citroën служи и за временно убежище
Citroën представи концептуалния модел ELO – многофункционален автомобил, който може да се превърне във временен къмпинг, оборудван с надуваеми матраци и собствен източник на захранване. Електрическият автомобил лесно се превръща в място за почивка, тъй като в задната част се съхраняват два матрака, които се надуват с помощта на вградената компресорна система. Те изпълват пространството и създават легло за двама души, което позволява на пътниците да си починат след дълго пътуване. Задният покрив се отваря, за да разкрие гледка към небето, а страничните лампи могат да се използват като нощно осветление. Концептът ELO служи и като кино на открито благодарение на малък проектор и изтеглящ се екран.
Като временен къмпинг, автомобилът е проектиран за отдих и забавления. Към четирите врати може да се прикрепи голям сенник, създавайки покрито външно пространство. Модулните седалки се свалят и се превръщат във външни столове. В сътрудничество с Decathlon, дизайнерският екип е предвидил специални чанти и решения за съхранение на спортна екипировка. Вграденият компресор може да надува падълбордове, велосипедни гуми или други аксесоари, а системата за захранване на външни устройства (V2L) позволява зареждане на джаджи и включване на уреди като тонколони или кухненски пособия.
Работно място в електрическия автомобил
В интериора на Citroën ELO екипът залага на модулност и простор, за да може автомобилът да изпълнява различни функции. Вторият ред седалки се състои от три еднакви по размер кресла, които могат да се сгъват или свалят, за да се използват извън автомобила. Под страничните седалки са скрити още две места, които се разгъват при нужда от превоз на шестима души. Дори при пълен капацитет, автомобилният производител твърди, че остава достатъчно място за багаж. Шофьорската седалка е разположена централно, което осигурява широка гледка през голямото челно стъкло.
Воланът има само един лъч и широк отвор, улесняващ видимостта към информацията, която се проектира директно върху прозрачна повърхност на челното стъкло, премахвайки нуждата от традиционно приборно табло. Два джойстика на волана, лесно достъпни с палци, управляват основните функции. Концептуалният автомобил поддържа и възможността за дистанционна работа. Шофьорската седалка се завърта напълно назад, създавайки работно място. Сгъваема маса, съхранявана под централната седалка на втория ред, може да побере лаптоп, а системата за прожектиране на екрана позволява провеждането на видео разговори. Дори в калниците има ниши за съхранение на телефони или слушалки.
Материали, устойчиви на вода и износване
Citroën обръща внимание и на материалите, използвани в ELO, като се стреми към отговорно производство. Някои повърхности са изработени от експандиран полипропилен – лек и рециклируем материал, използван и при велосипедните каски. Кутиите за съхранение са направени от филц, произведен от остатъчни тъкани от друг проект на марката. Тапицериите на втория ред седалки са водоустойчиви и издръжливи на износване, което ги прави лесни за почистване след дейности на открито. Външният дизайн на автомобила е изчистен и семпъл.
Големите прозорци осигуряват повече светлина в купето, а вратите се отварят широко без централна колона за по-лесен достъп. Предната и задната броня са идентични, за да се намали броят на необходимите компоненти. Равни повърхности над всеки калник могат да служат за поставяне на малки предмети, когато автомобилът е спрял. Въпреки че все още е само концепция, от Citroën заявяват, че ELO е проучване в областта на новия тип транспорт. Той показва как един автомобил може едновременно да поддържа движение, почивка, забавление и работа, като същевременно остава компактен, функционален и фокусиран върху съвременния начин на живот.
Последвайте ни в Google News