Компанията разширява употребата на възобновяеми и рециклирани суровини, включително олио за готвене и пепел от оризови люспи
Използваното олио за готвене вече е ключова съставка в някои от гумите на Continental. Компанията увеличава употребата на възобновяеми и рециклирани суровини като част от своята стратегия за производство.
През 2024 г. Continental е достигнала среден дял от 26% на тези материали и очаква този показател да нарасне с до три процентни пункта до края на 2025 г. Целта на компанията до 2030 г. е делът им да достигне поне 40% в цялото ѝ портфолио от гуми.
Хорхе Алмейда, ръководител на отдела за устойчиво развитие в Continental Tires, заяви, че компанията затваря цикъла и засилва ангажимента си към кръговата икономика. Той добави, че иновативните решения позволяват използването на по-устойчиви суровини като синтетичен каучук, произведен от използвано олио, или смоли, базирани на сертифицирани възобновяеми източници, първоначално добити от растителни масла.
За устойчивия каучук
Гумите както за леки, така и за товарни автомобили разчитат на естествен и синтетичен каучук. Естественият каучук допринася за издръжливостта и устойчивостта на удар, което е от решаващо значение за протекторите. От своя страна, синтетичният каучук подобрява спирачните характеристики и съпротивлението при търкаляне.
Continental постоянно увеличава дела на синтетичния каучук, произведен от възобновяеми и рециклирани материали. Примери за това са пиролизно масло, възстановено от излезли от употреба гуми, и използвано олио за готвене.
Как гумите влияят на пробега на електромобилите
Смолите са съществена част от смесите за гуми, като подобряват еластичността, сцеплението и съпротивлението при търкаляне. Continental използва кръгови смоли от сертифицирани по ISCC PLUS източници, включително продукти, разработени от TotalEnergies Cray Valley. Тези смоли се произвеждат с деривати от растително масло и използвано олио, което гарантира по-ниско въздействие върху околната среда при запазване на експлоатационните качества.
Промяната на свойствата на тези смоли, свързани с еластичността и износването, има пряко отражение върху енергийните нужди на автомобила по време на движение. Подобреното съпротивление при търкаляне не само води до по-нисък разход на гориво при конвенционалните автомобили, но и означава по-голям пробег за електрическите превозни средства, което е от решаващо значение за развитието на електрическия транспорт.
Continental е и първият производител на гуми, който използва сертифициран по ISCC PLUS антиоксидант TMQ от LANXESS. Добавката се произвежда с биокръгов ацетон от източници, включително отпадъчно олио за готвене. Анализите на жизнения цикъл показват, че въглеродният отпечатък на TMQ е с над 30% по-нисък от този на конвенционалния му еквивалент.
Подходът на масовия баланс
За да мащабира ефективно възобновяемите и рециклирани суровини, Continental прилага подход на масовия баланс в производствените си процеси. Този метод обединява фосилни, възобновяеми и рециклирани източници в един процес, като същевременно стриктно проследява приноса на всеки източник по веригата на стойността.
Матиас Хауфе, ръководител на отдела за развойна дейност и индустриализация на материали в Continental Tires, обясни, че този подход позволява ефективно управление на сложното портфолио от суровини и проследяване на тяхното използване в множество производствени обекти на различни пазари. По този начин компанията може постоянно да увеличава дела на възобновяемите и рециклирани материали и прозрачно да документира постигнатия напредък. Сертификацията ISCC PLUS позволява на Continental точно да отчита използването на възобновяеми и рециклирани материали в крайните продукти.
Цялостният подход на Continental към устойчивите материали
Според Хорхе Алмейда, в стремежа си към устойчива мобилност, компанията постоянно търси още по-екологични материали, които след обстойни тестове се интегрират в производството възможно най-бързо.
Освен каучука, Continental проучва и по-устойчиви алтернативи на полиестер, силициев диоксид, сажди и дори лепила. Рециклирана стомана заменя конвенционалната в производството, а пепел от оризови люспи се използва вместо силициев диоксид от кварцов пясък. От 2019 г. насам компанията използва и собствено текстилно покритие, наречено COKOON, вместо формалдехид и резорцин за свързване на текстилните компоненти с каучуковите смеси.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

