Corvette E-Ray (2025): Преглед на един еретик или герой?

Новият Corvette E-Ray съчетава модерна хибридна мощ с класически V8 двигател

Идеята за Corvette със средно разположен хибриден двигател може да звучи като ерес за заклетите фенове на емблематичния американски суперавтомобил, но по отношение на изпълнението, нещата са се получили изключително сполучливо.

Ускорението от 0 до 100 км/ч се постига само за 2,9 секунди, а максималната скорост достига 290 км/ч. Времето зад волана обаче не премина в типичната за Corvette среда – по-малко слънчев Себринг и повече мрачен и дъждовен Кетеринг. Точно тези условия ни накараха да оценим още повече допълнителната сигурност, осигурена от електрически задвижваната предна ос.

Хибридна мощ и класически V8

Първото ни впечатление от E-Ray беше в изцяло електрически режим. Неговият Stealth Mode позволява на автомобила да потегли в пълна тишина, използвайки енергията от батерията с капацитет 1,9 кВтч, разположена по централната ос на шасито.

Дори при ниски скорости звукът е брилянтен – плътен, неравномерен тътен, който напомня за класически американски мощен автомобил. При натискане на газта нещата стават още по-добри. Не е точно пълноценно NASCAR изживяване, защото звукът е по-плавен и не толкова оглушителен, но гръмотевичният рев при достигане на максимална мощност при 6450 об/мин е несравним с нищо друго в този ценови клас. В пазарен сегмент, където индивидуалността е от решаващо значение за купувачите, това придава на Corvette собствен характер, който се нарежда до брилянтните звуци на моделите RS на Porsche и Ferrari 296.

Всичко това може да се каже и за стандартния модел Stingray, но E-Ray добавя своя собствена доза слухова емоция, тъй като електрическият мотор също допринася със своето свистене и виене под натоварване. Комбинацията от футуристичен електромотор и класически V8, пеещи в унисон, е отличителна и ни караше да натискаме газта докрай само заради удоволствието.

Усещане зад волана и пътно поведение

Разпределението на мощността по този начин определено помага при лошо време. Тъй като по-голямата част от задвижването идва от бензиновия двигател отзад, все още е възможно задните гуми да превъртят при по-рязко подаване на газ, но винаги има допълнителна сигурност от предните колела, които помагат за поддържане на траекторията. Това се усеща както при ускорение в права линия, така и при по-ентусиазирано излизане от завой. В резултат, дори на мокра настилка е възможно да се изследват възможностите на шасито, което се усеща изключително усъвършенствано, балансирано и пъргаво.

Пристигнахме с очакването задвижването да бъде основното предимство – и то наистина е такова – но останалата част от автомобила ни впечатли още повече. Воланът с квадратна форма със сигурност изглежда малко странно, но обратната връзка, която предава от предните колела към пръстите на водача, е отлична. По мокри и хлъзгави пътища беше лесно да се усети точният момент, в който предните гуми Michelin Pilot Sport 4S достигат границите на сцеплението си. Окачването не е прекалено твърдо или тромаво – всъщност е точно обратното. То предлага чудесно ниво на комфорт, което прави Corvette удобен и лесен за управление в града или по магистрала, като същевременно осигурява достатъчно ход и контрол, за да се справи с неравностите на лошо поддържан второкласен път.

Скоростната кутия с двоен съединител е една от най-добрите, които сме тествали. По отношение на бързината на реакциите при динамично шофиране и плавността при маневриране на ниска скорост, тя се доближава до усещането за съвършенство, познато от трансмисията на Ferrari 296, която е най-добрата система с двоен съединител, която сме изпитвали.

Дори карбоновите спирачки, които често могат да се усетят резки и с липса на обратна връзка, тук работеха страхотно. Педалът е твърд и вдъхва увереност, като същевременно осигурява превъзходна спирачна сила. За да ги тестваме наистина, ще е нужно да изпробваме E-Ray на по-бързи и предизвикателни пътища или на писта, но за ежедневна употреба те бяха превъзходни.

Интериор, практичност и цена

Тези впечатления обобщават голяма част от изживяването с E-Ray. Автомобилът предлага прилично багажно пространство отпред и отзад, въпреки че ако се свали покривният панел тип T-bar, той заема голяма част от задното товарно пространство. Интериорът е добре оборудван и удобен. Дизайнът на таблото, което обгръща водача, е уникален, но макар често да подкрепяме използването на физически бутони, много дългата редица от тях по централната конзола изисква известно време за свикване.

Всичко това означава, че дори с цена от 153 440 британски лири, Corvette E-Ray изглежда много примамливо. Дали се усеща толкова безупречно конструиран, бърз или остър като Ferrari 296 GTB? За да отговорим, ще трябва да ги караме един до друг при еднакви условия, но подозираме, че не съвсем. Това обаче е разбираемо, тъй като Corvette струва приблизително наполовина. На пазара във Великобритания вероятно ще бъде и по-рядък, но въз основа на тази среща, той заслужава всеки успех, който постигне.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации