Corvette от 1961 г.: Класически стил и модерна мощ

На търговете на Barrett-Jackson винаги има изобилие от автомобили Corvette, но някои екземпляри привличат повече внимание от други. Такъв е случаят с този уникален роудстър Chevrolet Corvette от 1961 г., който е изцяло преработен и ще бъде предложен за продажба без резервна цена на есенния търг на аукционната къща в Скотсдейл, който ще се проведе между 15 и 18 октомври 2025 г.

Ключова година в историята на модела

Годината 1961 е ключова за развитието на Corvette. Задната част на автомобила е преработена в стил „ducktail“ (патешка опашка), който загатва за дизайна на бъдещото второ поколение (C2). Освен това, за първи път се появяват характерните двойни стопове от всяка страна – елемент, който се превръща в запазена марка за модела. Отпред нова мрежеста решетка заменя по-пищния дизайн от 50-те години. Отстрани, характерните вдлъбнати панели за последен път се предлагат с опция за контрастен цвят. Под капака двигателят с обем 283 кубични инча (4,6 литра) прави последната си поява, преди да бъде заменен от по-големия 327 (5,4 литра) през следващата година.

Прецизна изработка и модерни подобрения

Работата по този конкретен автомобил е отнела 18 месеца. Купето е боядисано в специален перлен бял цвят Starfire, а страничните панели са в контрастен сив цвят. Направени са и няколко фини модификации, като леко повдигната централна част на предния капак, скъсени и прибрани към купето брони, нова предна решетка и боядисани месингови елементи. Каросерията от фибростъкло е поставена върху шаси на Art Morrison с независимо предно окачване AME Sport и задно окачване с триъгълни носачи. Спирачната система е дело на Wilwood и включва 14-инчови перфорирани и нарязани дискове. Джантите са специална изработка на HRE и са обути с гуми Pirelli P Zero.

Интериор и задвижване

Интериорът е изцяло тапициран със сива кожа, която покрива арматурното табло и волана. Приборният панел е дигитален, дело на Dakota Digital, а копчетата по таблото са ръчно изработени от духано стъкло. Комфортът се осигурява от климатична система Vintage Air, а за озвучаването се грижи аудиосистема JL Audio с Bluetooth връзка. Оригиналният двигател е заменен със съвременен 6,2-литров LS3 V8 агрегат на GM Performance, съчетан с автоматична скоростна кутия 4L65E. Двигателят използва система за директно впръскване Holley Dominator EFI, а изпускателната система е изработена от полирана неръждаема стомана с керамично покрити колектори Art Morrison и ауспуси MagnaFlow Performance.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации