Corvette Stingray: Загуба от 30 000 долара след 10 000 км пробег

Конкретният автомобил е модел 2023 г. Chevrolet Corvette Stingray Convertible в цвят Red Mist Metallic, оборудван с пакета Z51 Performance и най-високото ниво на оборудване 3LT. Първоначалният му собственик го купува нов и изминава с него малко под 10 000 километра, преди да реши да го продаде на търг чрез дилър без начална цена.

Като нов автомобилът е струвал 97 865 долара, а съвсем наскоро е продаден за 67 000 долара, към които се добавя малка такса за купувача. Това представлява изключително добра стойност за новия собственик.

Тенденции на пазара

Обезценяването на Corvette C8 Stingray може да се разглежда от две гледни точки. За продавачите ситуацията не е розова, тъй като стойността при препродажба на тези автомобили не се задържа стабилна, особено след появата на версията Z06 и предстоящото представяне на ZR1. Това означава, че първоначалните собственици често търпят сериозни финансови загуби.

От друга страна, за купувачите това е отлична възможност да придобият спортен автомобил с динамика, сравнима с тази на суперавтомобил, на много по-достъпна цена. Конкретният екземпляр в цвят Red Mist Metallic е продаден на цена, съпоставима с тази на ново BMW M2 Coupe. Това поставя интересна дилема: ново M2 или употребяван C8 Stingray? Макар да са много различни като концепция, двата автомобила разполагат със сходна мощност.

Оборудване и характеристики

Все пак Corvette е значително по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч, особено когато е оборудван с пакета Z51 Performance, какъвто е случаят тук. Автомобилът разполага още със сгъваем твърд покрив, LED фарове, отопляеми и електрически сгъваеми странични огледала, странични въздухозаборници и заден спойлер. Снабден е с 19-цолови предни и 20-цолови задни ковани джанти в черен цвят, обути в гуми Michelin, зад които се виждат черни спирачни апарати Brembo. Важен елемент от оборудването е и системата за повдигане на предния мост.

В интериора акцентите включват кожените седалки GT2 в цвят Jet Black с отопление, вентилация и електрическо регулиране. Налични са също безжично зарядно за мобилни устройства, аудиосистема Bose с 14 високоговорителя, система за запис на данни за представянето (Performance Data Recorder), двузонов автоматичен климатик, круиз контрол, отопляем волан, head-up дисплей и няколко системи за подпомагане на водача като предупреждение за напречен трафик отзад и следене на сляпата зона.

Производителност и динамика

Както всеки друг Stingray, този модел се задвижва от 6,2-литров V8 двигател LT2, който генерира 495 к.с. и 637 Нм въртящ момент. Мощността се предава към задните колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител Tremec TR-9080, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 2,9 секунди.

Трябва да се отбележи, че Chevrolet вероятно измерва времето за ускорение при старт „с изтегляне“ (1-foot rollout), така че в реални условия времето е по-скоро около 3,1 секунди. Дори и така, „базовият“ Corvette остава значително по-бърз от споменатото M2 Coupe, на което са му нужни около 4,1 секунди, за да достигне 100 км/ч.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации