Cupra Leon 300: Първи впечатления от обновения испански „хотхеч“

Фейслифт версията на Leon се присъединява към нашия тестов автопарк със серия от добре дошли подобрения

Да, очите не ви лъжат: новият ни Leon наистина е в матово кафяв цвят. Или „Century Bronze“, както предпочитат да го наричат от Cupra. И трябва да призная, че ми харесва. Определено е различен цвят, който предизвиква коментари, а и едва ли има по-подходящ нюанс за прикриване на мръсотията през зимата.

Това, в което не съм толкова сигурен, е предницата на Leon в стил „акулски нос“. В горната си част тя напомня на Tesla Model 3, докато отдолу преминава в дръзка решетка тип „кора за яйца“. Вероятно за щраусови яйца, предвид колко голяма част от радиатора се вижда през отворите. Може би ми трябва още малко време, за да свикна с новата физиономия. Все пак, нека си припомним как някога реагирахме на огромните „ноздри“ на актуалното BMW M4. Поне това обновяване е направило този „хотхеч“ (мощен спортен хечбек) да изглежда по-агресивен. Едно от най-големите разочарования при предшественика му беше твърде обикновеният му вид.

Позната мощност и изцяло нов интериор

Под капака няма изненади. Хечбек версията разполага с 2-литров TSI двигател, който генерира близо 300 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Мощността се предава към предните колела чрез седемстепенна DSG скоростна кутия. Предходният Leon 300 никога не е страдал от липса на динамика, така че запазването на същите показатели не е пропусната възможност. За тези, които искат повече, комби версията предлага 333 к.с. (с 27 к.с. повече от преди), задвижване на четирите колела и задния диференциал с torque-splitter система, познат от Audi RS3 и Volkswagen Golf R.

В интериора централната конзола, таблото и панелите на вратите са обновени. Същото важи и за инфоразвлекателната система, която вече се управлява от по-голям, 12,9-инчов сензорен екран. Първоначално дисплеят изглежда твърде голям за купето, но бързо се свиква с размера му. Най-важното е, че софтуерът също е преработен, за да се отстранят проблемите и недостатъците на предишната система. След месец употреба нямаме никакви оплаквания.

Друг решен проблем е добавянето на подсветка за плъзгачите за температурата и силата на звука, разположени под централния екран. Сега вече е възможно да се управляват лесно на тъмно. Още едно подобрение е воланът, който е получил бутон за бърз избор на режими на шофиране – функция, която липсваше при хечбека преди фейслифта.

Най-доброто нововъведение обаче са новите спортни седалки „Cup“. С гръб от въглеродни влакна и изразена странична опора, те осигуряват отлична стабилност на тялото и изглеждат великолепно. Централната им част е с дизайн, напомнящ на спортен екип, което може да не се хареса на всеки, но тази част така или иначе не се вижда, когато седите в тях.

Цена и оборудване

За да получите тези седалки, трябва да изберете най-високото ниво на оборудване VZ3. С него цената на Leon 300 се покачва значително, но пакетът включва 19-инчови джанти в черно и мед, подобрени предни спирачки Akebono (шестбутални апарати с 375-милиметрови дискове), интелигентен асистент за паркиране и аудио система Sennheiser с 12 високоговорителя. Тестовият автомобил има и две допълнителни опции: споменатият матов цвят на боята и панорамен покрив. Гланцовата повърхност на стъкления покрив обаче леко контрастира с матовия ефект на останалата част от автомобила.

В крайна сметка, с всички екстри, цената на този „хотхеч“ надхвърля 120 000 лв. За тази сума обаче получавате изключително добре оборудван автомобил, който е по-готов от всякога да се изправи срещу своите конкуренти. Към момента на писане на този текст, тестовият автомобил тъкмо завърши пробега си за разработка, така че скоро ще започнем да го подлагаме на сериозни изпитания.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации