Въпреки че изцяло новият субкомпактен електрически модел Raval се очаква да бъде звездата на Cupra през 2026 г., марката не е забравила автомобила, който постави основите на нейната електрическа идентичност. Нови шпионски снимки на леко замаскиран прототип на Cupra Born показват, че компанията работи усилено по обновяването на популярния си електрически хечбек.
Промените обаче не изглеждат революционни. Прототипи на обновения Born бяха забелязани за последно преди около шест месеца и последните кадри потвърждават, че подходът на Cupra остава по-скоро еволюционен.
Това вероятно е добро решение, тъй като Born все още е един от най-добре изглеждащите малки електрически автомобили на пазара и предлага значително по-динамичен дизайн от VW ID.3, на чиято платформа е базиран.
Дизайн с леки корекции
Както и преди, камуфлажът е съсредоточен в предната и задната част, което подсказва за преработени брони и обновена графика на светлините. Отпред долната решетка изглежда по-висока и с по-изразени форми, а отстрани са разположени вертикални вентилационни отвори, които добавят визуална ширина и усещане за агресия.
Това е фина промяна, но тя доближава дизайна на Born до най-новия стил на Cupra, видян при модели като Tavascan, Terramar и бъдещия Raval.
В задната част промените изглеждат също толкова сдържани. Задната броня вероятно включва преработен дифузьор с по-изразен ръб в ъглите, което придава на Born малко по-ниска и стабилна стойка. Отново, нищо драматично, но достатъчно, за да се разграничи обновеният модел от предходните версии.
Позната платформа и интериор
Вратите, линията на покрива и цялостните пропорции изглеждат непроменени, което не е изненада, като се има предвид колко много общи компоненти споделя Born със своя събрат Volkswagen ID.3. Всъщност двата автомобила са толкова тясно свързани, че дори вратите им са взаимозаменяеми, което прави мащабните промени по каросерията невъзможни без одобрение от цялата Volkswagen Group.
В интериора не се очакват големи изненади. Cupra вече отстрани най-големия недостатък в купето на Born през 2024 г., като монтира значително подобрения 12,9-инчов сензорен екран на Volkswagen. Качеството на материалите в кабината също превъзхожда това в ID.3, така че евентуални бъдещи подобрения вероятно ще се ограничат до нови тапицерии и софтуерни актуализации.
Мощност до 327 к.с.
В техническо отношение гамата на Born трябва да остане позната. Очаква се съществуващите варианти със задно задвижване и мощност 204 к.с. (150 кВт) и 231 к.с. (170 кВт) да се запазят. Към тях ще се присъедини и мощната версия VZ – типичен „хотхеч“ (мощен спортен хечбек) с 327 к.с. (240 кВт), представена миналата година.
Въпреки че не се очакват големи увеличения на мощността, Cupra може да се опита да извлече няколко допълнителни километра пробег от батериите с капацитет 59, 77 и 79 кВтч.
Тъй като Born вече предлага пробег до 594 км с едно зареждане, този фейслифт изглежда цели по-скоро да запази модела актуален, отколкото да го преоткрие. Целта е електрическият хечбек на Cupra да продължи да изглежда и да се усеща модерен и през 2026 г., когато на пазара ще се появи по-малкият Raval с предно задвижване.
Последвайте ни в Google News