Cupra Terramar в дългосрочен тест: Стил, практичност и един „Батмобил“

Cupra Terramar може да бъде описан като по-живия събрат в гамата от петместни SUV автомобили на Volkswagen Group. Макар да има много конкуренти, включително по-достъпния Volkswagen Tiguan и по-големия Skoda Kodiaq, Terramar се откроява със собствен характер. Младежките и агресивни линии, заедно със стилните външни светлини, създават атрактивни анимации при заключване и му помагат да изпъкне на паркинга. Но дали зад ефектния стил се крие и практичността, необходима за един семеен автомобил?

Първи впечатления: Защо децата го нарекоха „Батмобила“

Пристигането на нов тестов автомобил винаги предизвиква вълнение. Този път дори внуците, на пет и три години, се включиха активно. Динамичното дуо веднага кръсти нашата Cupra „Батмобила“. Макар сивият цвят Timanfaya Grey да не е най-радикалният избор, с настъпването на тъмните вечери децата бяха запленени от отличителното лого на Cupra, което се прожектира на земята отстрани на автомобила. Веднъж в купето, наситено червеното амбиентно осветление допълнително разпали въображението им.

Външният дизайн е отличителен и по-спортен от този на неговите събратя Tiguan и Kodiaq. Плавните линии и агресивната предна решетка създават усещане за динамика. Задната светеща ивица пък е отражение на светлинната лента на таблото. Стилът продължава и в интериора с удобни спортни седалки, тапицирани с микрофибър „Dinamica“ и с медни шевове, които кореспондират с детайлите по таблото и волана. Към момента на този първи преглед автомобилът беше изминал около 2 500 км при среден разход от 6.9 л/100 км.

Това е първият автомобил с двигател с вътрешно горене, който тестваме от няколко години, и завръщането на звука от мотора е добре дошло. Всички версии на Terramar разполагат с автоматична скоростна кутия с двоен съединител, като бензиновите варианти са със седем предавки. Усещането е за малко по-тежък автомобил и има известна колебливост при потегляне, което вероятно се дължи на свикването с мигновеното ускорение на електрическите коли. Първото зареждане на резервоара за около 72 паунда обаче беше лек шок. Въпреки това, при едно пътуване до летището, Terramar се оказа изключително просторен и побра без усилие четирима възрастни с багажа им, което беше едно обещаващо начало.

Живот със семейния SUV: Практичност и реален разход на гориво

След близо 3 800 км пробег, Terramar се доказа като изключително практичен. При две скорошни пътувания до летището автомобилът комфортно побра четирима възрастни с няколко куфара, раници и якета. Багажникът с обем 540 литра разполага с подвижен под с две нива. Тъй като тестовият автомобил няма резервна гума, свалянето на пода на долно ниво позволява поставянето на изправени куфари без да се налага премахването на кората. В ежедневието пространството под пода е идеално за съхранение на чанти, одеяла за пикник и други вещи, които едно семейство, обичащо излетите, държи под ръка.

В сравнение с няколкото електрически автомобила, които карахме преди това, е забележимо колко повече място за краката и главите получават пътниците в задвижвания с бензин Terramar. Това вероятно се дължи на по-високата линия на покрива и липсата на батерии под пода. Пространството за краката е отлично, а вентилационните отвори и USB-C портовете отзад добавят допълнително удобство. Пътниците, които се возиха в колата, бяха впечатлени от комфорта, интериорния стил и ясните дигитални дисплеи.

Инфоразвлекателната система комбинира сензорни бутони и плъзгачи за климатика. Макар дисплеите да са ясни и навигационните инструкции лесни за следване, благодарение и на head-up дисплея, самата навигационна система предпочита да се придържа към главни пътища и не се адаптира към преки пътища или заобикаляния на познати задръствания, както правят Google Maps или Waze.

На пътя директното и отзивчиво управление по криволичещи пътища прави Terramar забавен за шофиране. Той има добра динамика при ускорение на открит път, особено след натискане на бутона Cupra за активиране на спортен режим. Въпреки това понякога се усеща тежък, дори когато не е напълно натоварен с пътници и багаж. Това се отразява и на разхода на гориво. При кратки градски пътувания той трудно пада под 11.7 л/100 км, докато при по-дълги извънградски преходи достига около 5.4 л/100 км. Към момента средният разход се е установил на около 7.4 л/100 км.

Технически характеристики на тествания автомобил

Тестваният модел е Cupra Terramar V2, оборудван с 2.0-литров TSI двигател с мощност 204 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Той е комбиниран със седемстепенна DSG автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела 4Drive. Автомобилът е част от нашия тестов парк от август 2025 г. и досега не са регистрирани никакви проблеми.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации