Въпреки че Honda все още пази мълчание относно официалните цени на възродения Prelude за американския пазар, дилърите в САЩ вече започнаха да обявяват своите оферти. Сумите, които се споменават, съвсем не са малки – над 43 000 долара за хибридно купе с мощност 200 к.с. и без механична скоростна кутия.
Американските дилъри вече рекламират новия Prelude
Най-малко три представителства на Honda в САЩ вече са публикували обяви за Prelude модел 2026 г. с цени в диапазона 42 000–43 000 долара. Например Barber Honda в Бейкърсфийлд предлага автомобила за 43 850 долара, докато на собствения си сайт посочва цена от 42 655 долара преди таксата за доставка. Други дилъри, като Honda of Denton в Тексас, рекламират автомобили „на път“ за 43 650 долара. С други думи, пазарът вече се настройва за цена от над 42 000 долара, още преди да се включат евентуални надценки или допълнителни аксесоари.
Това е сериозна разлика в сравнение с първоначалните прогнози за цена малко под 40 000 долара. Подобна сума изправя Prelude срещу сериозни конкуренти. За сравнение, Toyota GR86 модел 2026 г. стартира от около 30 800 долара, а Mustang EcoBoost модел 2025 г. със своите 315 к.с. и задно задвижване започва от 33 900 долара. В същото време Nissan Z Sport с 400 к.с. се предлага за 42 970 долара, а собственият модел на Honda – Civic Type R с 315 к.с. – започва от 45 895 долара. Ако тези цени се запазят, Prelude ще попадне в тази група по цена, но не и по мощност.
Комбинация между Civic Hybrid и Civic Type R
Какво получават купувачите срещу тази сума? В основата си новият Prelude е комбинация от технологиите на Civic Hybrid и Civic Type R. Задвижването се осигурява от 2,0-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, съчетан с хибридна система с два електромотора. Общата мощност е 200 к.с. и 315 Нм въртящ момент, предавани към предните колела. Шасито заимства елементи от Type R, като предното окачване с двойни оси, адаптивните амортисьори и големите 13,8-инчови предни спирачки Brembo, но с настройки, ориентирани повече към комфортно пътуване (GT), отколкото към агресивно шофиране на писта.
Вместо традиционна автоматична или механична трансмисия, автомобилът използва хибридно задвижване с директна предавка и новия режим S+ Shift на Honda. Перата зад волана симулират превключване на предавките и генерират подсилен звук от двигателя, създавайки усещане, подобно на трансмисия с двоен съединител (DCT), въпреки че в основата си системата е от тип eCVT. Honda прогнозира разход на гориво от около 5,1 л/100 км в града и 5,7 л/100 км извънградско, което би превърнало Prelude в най-икономичното спортно купе на американския пазар.
В интериора Honda планира само едно, богато оборудвано ниво. Според информация от дилъри и от самата компания, стандартното оборудване ще включва кожени предни седалки, 9-инчова инфоразвлекателна система с вградени услуги на Google, 10,2-инчов дигитален приборен панел, аудио система Bose и пълния пакет системи за безопасност Honda Sensing. Така, докато GR86 или базовият Mustang идват със скромно оборудване, Prelude предлага комфорт, близък до този на Civic в ниво Touring.
Prelude ще играе в собствена лига
По отношение на управляемостта Prelude започва да изглежда като логичен избор за почитателите на Honda. С елементи от окачването на Type R, адаптивни амортисьори, 19-инчови гуми и мощни спирачки, автомобилът обещава стабилно усещане, характерно за бърз GT автомобил с предно задвижване, а не за кола за дрифт. В техническите спецификации дори се споменава система за векторно разпределение на въртящия момент чрез спирачките, която помага на автомобила да завива по-остро, въпреки липсата на механичен диференциал с ограничено приплъзване като при Type R.
Цена като на Nissan Z за хибридно GT изживяване
Ако тези първоначални цени се потвърдят, Prelude ще струва колкото Nissan Z, но ще предлага мощност, сравнима с тази на GR86. В същото време цената му е само с няколко хиляди долара по-ниска от тази на Civic Type R, който разполага със 115 к.с. повече и шестстепенна механична скоростна кутия. От друга страна, Prelude предлага изключителна икономичност, зрял и комфортен интериор, подходящ за ежедневна употреба – качества, които модели като GR86 или Mazda MX-5 не могат да предложат.
Последвайте ни в Google News