Средноразмерният SUV на Mazda продължава своето развитие с модела CX-70 за 2026 г. Докато версиите с мек хибрид получават леко увеличение на цените, плъгин хибридният вариант (PHEV) се предлага със значително по-ниска цена.
Като двуредова версия на CX-90, Mazda CX-70 за 2026 г. представлява по-достъпният начин за придобиване на средноразмерен SUV на марката, като единствената жертва е третият ред седалки. Моделът предлага разнообразие от задвижващи системи, включващи 3,3-литров редови шестцилиндров турбо двигател с мек хибрид или плъгин хибрид, което дава на клиентите множество опции и усещане за лукс. Въпреки че се сглобява в Япония, двете плъгин хибридни нива на оборудване за 2026 г. се възползват от намаление на цената с близо 10 000 долара.
С навлизането си в производство за моделната 2026 г., Mazda CX-70 получава някои подобрения, но като цяло остава без съществени промени. Подобно на триредовия CX-90 PHEV, двуредовият CX-70 PHEV премахва означенията „Premium“ и „Premium Plus“ и ги заменя със „SC“ и „SC Plus“. Mazda също така е успяла да увеличи пробега на електричество до 48 км (от 42 км), като същевременно запазва мощността от 323 к.с. и въртящия момент от 500 Нм. Версията за 2026 г. заменя 21-инчовите джанти с 19-инчови и се лишава от стандартния панорамен стъклен покрив в полза на стоманен. Други външни промени включват нови черни емблеми, декоративни елементи, решетка, заден спойлер и релси на покрива. В интериора липсва аудиосистемата Bose, но всичко останало остава същото. С тези промени цената получава най-голямото подобрение – CX-70 PHEV SC вече струва 45 780 долара. Това е огромно намаление от 10 150 долара в сравнение с PHEV Premium за 2025 г.
Междувременно, цената на PHEV SC Plus е с 10 200 долара по-ниска от тази на PHEV Premium Plus за 2025 г. и вече ще струва 48 780 долара.
Мек хибрид, леко увеличение на цените
При по-слабо електрифицираните версии на CX-70 цените се увеличават умерено, като най-голям скок се наблюдава при Turbo Preferred за 2026 г. С цена от 43 780 долара, базовият модел за 2026 г. вече е с 1805 долара по-скъп в сравнение с 2025 г. Една от най-забележимите външни разлики е преминаването от 19-инчови към стандартни 21-инчови джанти. В интериора и двете предни седалки вече са вентилирани и с електрическо регулиране в осем посоки (през 2025 г. пасажерската беше с четирипосочно), като шофьорската получава лумбална опора и памет за две позиции. Всички останали стандартни характеристики на Turbo Preferred остават същите.
Ако имате нужда от теглене, Mazda CX-70 Turbo Premium за 2026 г. е минималното ниво на оборудване, което можете да използвате. Неговият 3,3-литров редови шестцилиндров турбо двигател e-Skyactiv G генерира 280 к.с. и 450 Нм въртящ момент, което е достатъчно за теглене на до 2268 кг. Тези параметри са непроменени спрямо 2025 г., но цената се увеличава с 380 долара за 2026 г. и вече възлиза на 47 810 долара. Turbo Premium Plus добавя допълнителни луксозни функции и системи за подпомагане на водача, но иначе остава същият като през 2025 г. Единствената промяна е увеличението на цената с 670 долара, като модел 2026 г. вече струва 51 100 долара. Версиите Turbo S Premium и Turbo S Premium Plus за 2026 г. все още се предлагат с по-мощната настройка на мекия хибриден двигател e-Skyactiv G, която осигурява 340 к.с. и 537 Нм въртящ момент, и запазват същите интериорни и екстериорни характеристики като през 2025 г. Turbo S Premium струва със 790 долара повече за 2026 г. (54 770 долара), а Turbo S Premium Plus ще ви струва с 720 долара повече, като цената му вече е 58 200 долара.
Сравнение с конкуренцията
Как се позиционира ценовата листа на Mazda CX-70 за 2026 г. на фона на постоянно разрастващия се пазар на средноразмерни SUV автомобили? Като мек хибрид, CX-70 Turbo Preferred е със 7335 долара по-скъп от Subaru Outback Premium за 2026 г. (36 445 долара), а Turbo S Premium е с 8755 долара по-скъп от Touring XT (49 445 долара). Ценовото позициониране обаче изглежда по-добро спрямо Honda Passport. С цена от 46 200 долара, Passport RTL е с 2420 долара по-скъп от CX-70 Turbo Preferred, но нивото на оборудване TrailSport Elite Blackout е с 3100 долара по-евтино от Turbo S Premium Plus, тъй като Honda го оценява на 55 100 долара.
Когато сравняваме CX-70 PHEV с друг пълноценен плъгин хибриден SUV от среден клас, първият модел, който идва на ум, е Jeep Grand Cherokee 4xe.
И тук става ясно колко скъп е Grand Cherokee като цяло, тъй като версията 4xe добавя близо 20 000 долара към цената на стандартния модел и предлага само около 40 км пробег на електричество. Това означава, че допълнителните осем километра пробег на Mazda CX-70 PHEV SC вече са предимство, а Grand Cherokee 4xe Limited с цена от 62 285 долара е с 16 505 долара по-скъп от Mazda. Цената от 80 945 долара на нивото на оборудване Summit Reserve е с 32 165 долара по-висока от тази на PHEV SC Plus.
Пазарът на средноразмерни SUV автомобили предлага много възможности. Макар мекият хибриден двигател да осигурява по-добра икономия на гориво, спестяванията от гориво ще се усетят значително по-късно, тъй като първоначалната цена на автомобила е по-висока. Именно тук пълноценният плъгин хибрид изглежда по-обещаващ, тъй като предлага по-дълъг пробег изцяло на електричество, а версията SC Plus често е по-евтина от други модели с двигатели с вътрешно горене и премиум оборудване. Въпреки това, все още не са споменати някои от подобренията, които бихме искали да видим в CX-70, особено по отношение на пластмасовите екстериорни елементи и доста тромавия скоростен лост, наследен от CX-90.
Последвайте ни в Google News