Dacia Bigster: SUV за 60 000 лв., който засрамва конкуренти за над 90 000 лв.

Като автомобилен журналист с известен опит, не ми убягва фактът, че през последните години новите автомобили станаха непосилно скъпи. На този фон се появява един наистина интересен нов модел от марка, която се противопоставя на тази тенденция.

За малко над 60 000 лева вече може да се придобие голям SUV от същия сегмент, в който конкурентите лесно преминават прага от 90 000 лева, ако се добавят няколко екстри. Разбира се, 60 000 лева все още са сериозна сума, но за нея се получава наистина голям автомобил. Това е Dacia Bigster – най-големият и скъп модел на марката досега.

В основата си Bigster е по-голяма версия на новия Duster, а тъй като новият Duster е отличен автомобил, това е чудесна отправна точка. Визуално двата модела си приличат, особено отпред и отзад. Страничният профил обаче разкрива удължената платформа. Bigster е и малко по-висок от Duster, но интересното е, че запазва същата широчина – важно предимство в свят на все по-тесни паркоместа.

Щедро оборудване и простор

Срещу парите си получавате не само огромен багажник и просторен интериор, но и добро ниво на оборудване. Акцентите включват електрически задвижвана задна врата, панорамен покрив, който реално се отваря, и двузонов климатроник. Макар тези екстри да са стандартни за повечето конкуренти, трябва да се отбележи, че цените на Bigster достигат своя максимум там, където базовите модели на другите марки тепърва започват.

Икономични хибридни двигатели

Вероятно в този момент мнозина биха предположили, че ниската цена е постигната чрез компромис със задвижването. Това обаче не е така. Предлагат се три варианта на двигатели – два „меки“ хибрида и един пълен хибрид. Нито един от тях не предлага вълнуваща динамика, но това е автомобил за хора, които гледат първо разхода на гориво, а след това мощността. В това отношение Bigster се представя отлично за размерите си.

Функционален интериор без излишен лукс

Разбира се, за да се постигне такова съотношение между цена и размер, са направени известни компромиси, които се усещат най-вече в интериора. Въпреки че това е най-добре оборудваният модел в гамата на Dacia, салонът не е облечен във фина кожа, нито предлага изобилие от технологии. В същото време Bigster не е и пример за спартански минимализъм.

Налични са два цифрови дисплея, модерен и къс скоростен лост, а в по-високите нива на оборудване се предлагат отопляеми предни седалки, отопляем волан, безжично зареждане за телефон и асистент за дълги светлини. Материите и пластмасите в интериора са проектирани да бъдат издръжливи, което го прави идеален семеен автомобил за всеки ден. Допълнителното пространство за краката на задните седалки и огромният багажник само подсилват неговата универсалност.

Поведение на пътя

Очаквано, Bigster не се управлява с финеса на някои от своите конкуренти, но поведението му на пътя е по-добро, отколкото може да се предположи. Да, има накланяне в завоите и не може да се определи като особено рафиниран, но това е функционален автомобил за практични хора. Той изпълнява задачите си с вдъхващо увереност поведение. Пълната хибридна система също е акцент, като награждава водача с безшумно движение при ниска скорост в града и изненадващо нисък разход на гориво.

Честен автомобил на честна цена

Дори при избор на най-високото ниво на оборудване, е предизвикателство цената на Dacia Bigster да надхвърли 70 000 лева. В най-луксозния си вариант това е един наистина приятен автомобил. За много купувачи базовият модел ще бъде по-разумният избор, тъй като именно там модели като Duster и Sandero винаги са били най-силни. Хибридното задвижване и екстрите във високите нива обаче са сериозно изкушение.

И тук идва най-интересното – дори най-добрият Bigster може да бъде закупен за около 70 000 лева. За сравнение, един поглед към ценовата листа на максимално оборудван Volkswagen Tiguan показва съвсем друга картина. Dacia Bigster е честен автомобил на честна цена и перфектният избор за всеки, за когото Duster е просто твърде малък.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации