Daihatsu възражда японска легенда с електрически привкус

Daihatsu се присъедини към голямото представяне на Toyota по време на автомобилното изложение в Япония, като взе участие в поредица от дебюти на концептуални автомобили. Сред тях се откроява Midget X – напълно електрически прототип, създаден да пренесе едно от класическите имена на Daihatsu в нова ера.

Оригиналният Midget е миниатюрен работен автомобил със силно изразен характер. Той се появява през 1957 г. като малка триколка за собственици на магазини и куриери, като се провира през тесните улици на Япония с пъргавината на мотоциклет.

Моделът се завръща през 1996 г. като Midget II, съчетавайки носталгичен стил с практичност. Производството му приключва през 2001 г., но изглежда Daihatsu не е готова да сложи край на неговата история.

Презареждане на една миниатюрна класика

Концептът Midget X е представен като малък лек товарен автомобил с електрическо задвижване. Компактният модел разполага с кабина с три места и гъвкава конфигурация на товарното пространство.

Външният му дизайн напомня за оригиналния Midget с кръгли LED фарове и предно стъкло в стил „хеликоптер“. Той разполага и с частично открити колела с вградени светлини, а на профила се вижда индикатор за заряда на батерията.

В купето водачът седи в централна позиция, а от двете му страни има по една пътническа седалка. Показаният прототип включва багажно отделение тип „раница“ и удължена товарна платформа, въпреки че е възможно да се появят и други варианти. Интересна особеност са и въртящите се дръжки на насрещно отварящите се врати.

От Daihatsu все още не са обявили технически характеристики. От компанията само отбелязаха, че тъй като автомобилът е малък, той може да се впише в различни начини на живот и че целта им е да направят всички щастливи.

Носител на наследството

Midget X е следващата глава в историята на Daihatsu, продължавайки наследството на някои от най-влиятелните модели на марката. Сред тях са оригиналният триколесен Midget, четвъртото поколение на лекия товарен автомобил Hijet, първото поколение на хечбека Charade, спортният Mira TR-XX, роудстърът Copen и второто поколение на модела Tanto, който е представител на японските свръхкомпактни автомобили (кей-кар).

Засега Midget X остава само концепция. Въпреки това не би било изненадващо, ако в крайна сметка се превърне в сериен модел, предназначен както за Япония, така и за експортни пазари. Повече подробности станаха ясни след официалното откриване на автомобилното изложение в Япония.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации