Daihatsu представи концептуалния Midget X по време на автомобилното изложение Japan Mobility Show 2025, възраждайки духа на своя класически модел. Компактният лекотоварен автомобил разполага с триместна кабина, гъвкаво товарно пространство и е оборудван с изцяло електрическо задвижване. С този дебют марката се присъедини към по-голямото представяне на Toyota, очертавайки своята визия за бъдещето.
Оригиналният Midget е миниатюрен работен автомобил със силен характер. Той се появява през 1957 г. като малък триколесен модел, предназначен за собственици на магазини и куриери, и бързо се налага по тесните улици на Япония с пъргавината на мотоциклет.
Моделът се завръща през 1996 г. като Midget II, съчетавайки носталгичен стил с практичен дух. Производството му приключва през 2001 г., но изглежда Daihatsu все още не е готова да сложи край на тази история.
Една презаредена миниатюрна класика
Новият Midget X е прероден като малък лекотоварен автомобил с електрическо задвижване. От Daihatsu заявиха, че той е „като велосипед с нещо допълнително“ и е с „перфектния размер за всеки, който започва нещо ново, било то отглеждане на деца, стартиране на бизнес, хоби или просто за забавление“.
Външният дизайн препраща към наследството на оригиналния Midget, включвайки кръгли LED фарове и предно стъкло в стил „хеликоптер“. Моделът разполага и с частично открити колела с вградени светлини, както и с индикатор за заряда на батерията в профила.
Концепцията включва товарно отделение в стил „раница“, което може да се трансформира в удължена товарна платформа или в по-голям затворен отсек за търговски цели.
В интериора електрическият автомобил предлага централна позиция за водача с нестандартен волан, заобиколен от две пътнически седалки, подходящи за малки деца. Дизайнерите на Daihatsu са добавили специални детайли като малко отделение до седалката, което може да се напълни с бисквити, и други елементи в стил играчки.
Друга интересна характеристика е въртящият се механизъм за отваряне на вратите със задно окачване, като подобен дизайн е използван и за достъп до товарната зона.
Daihatsu все още не е публикувала технически спецификации, като отбелязва единствено, че „тъй като е малък, той може да се впише в различни начини на живот“ и че „цели да направи всички щастливи“.
Носител на наследството
Midget X е следващата глава в историята на Daihatsu, която включва емблематични модели като оригиналния триколесен Midget, четвъртото поколение на лекотоварния Hijet, първото поколение на хечбека Charade, спортния Mira TR-XX, роудстъра Copen, второто поколение на „кей кар“ модела Tanto (японска категория свръхкомпактни автомобили) и услугата Nibako, която превръща лекотоварни автомобили в мобилни магазини.
Засега Midget X е само концепция. Въпреки това не би било изненадващо, ако в крайна сметка се превърне в сериен модел, предназначен както за Япония, така и за експортни пазари.
В подкрепа на това, президентът и главен изпълнителен директор на Toyota, Коджи Сато, описа концепцията като „Midget на бъдещето“ по време на официалното представяне. Той заяви, че правенето на малки автомобили е изключително трудно, но Daihatsu продължава да поема такива предизвикателства. Сато добави, че подходът на компанията остава непроменен – да се вслушва в хората, да търси начини да им помага и да използва технологиите си за създаване на компактни решения. Именно този процес е довел до създаването на Midget X.
Последвайте ни в Google News