Сериозният му характер ме изненада напълно. Със своите 396 к.с. и петцилиндров двигател, супер-ТТ звучи вълнуващо на хартия, но как се представя в реалния свят?
Изминало е около десетилетие, откакто за последно карах TT RS, и в съзнанието ми този модел беше останал като „луксозно ТТ“. Смятах го за избор на хора, които могат да си го позволят и искат най-малкото купе на Audi с всички възможни екстри и двигател, чийто звук издава високата му цена.
Затова не очаквах да седна в седалки, които залагат повече на високи, плътно обгръщащи опори, отколкото на мека подплата. Нито пък да хвана волан, облечен не в луксозна кожа, а в алкантара с онова специфично, напълно сухо усещане. Не очаквах и да погледна в страничните огледала и ясно да виждам краищата на фиксираното задно крило. Най-значимото обаче беше, че при потегляне открих твърда возия – всъщност, нека бъдем точни, *много* твърда возия, която кара автомобила, а оттам и пътниците, да подскачат в синхрон с всяка дребна неравност по пътя.
Това са все знаци, които почти те карат да се обърнеш назад, за да провериш дали отзад няма предпазна клетка и мрежа за каски. Разбира се, няма – там ще намерите само две миниатюрни задни седалки. Може би този екземпляр е в спецификация „Touring“. Тези знаци обаче ме карат да мисля, че може би съм подценил TT RS. Възможно ли е Audi да са се целили в различна аудитория от тази, която си представях? Дали това всъщност не е истински автомобил за ентусиасти? Смятам, че е време да загърбя предразсъдъците си и да започна да събирам нови впечатления за този автомобил.
Третото поколение на ТТ беше представено през 2014 г., а RS вариантът се появи две години по-късно. През 2019 г. последва фейслифт, макар че най-значителните промени бяха в задната част на автомобила, като по-агресивната броня е най-голямата подсказка. Моделът не се предлага от няколко години, като производството му приключи през 2023 г. и за момента не се предвижда пряк наследник.
Както и при RS3, този 2.5-литров турбо двигател развива 396 к.с., налични в диапазона от 5850 до 7000 об/мин. Максималният въртящ момент е 480 Нм и е на разположение в широкия диапазон от 1950 до 5850 об/мин. Тази мощност се предава към четирите колела (разбира се) чрез седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител, което позволява обявено ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.7 секунди – въпреки че преди време сме измервали 3.5 секунди с версията преди фейслифта.
Тестовият ни автомобил има и няколко екстри. Той е в най-високото ниво на оборудване Vorsprung, което като нов е добавяло 10 000 британски лири към цената и включва 20-цолови джанти (вместо стандартните 19-цолови), окачване Magnetic Ride, спортна изпускателна система RS, Matrix LED фарове и пакет с черни екстериорни елементи. Като опции са добавени и боята металик Tango Red (575 лири), червени спирачни апарати (345 лири) и разширен RS пакет за интериора (1125 лири), който включва червени странични панели на седалките, червени елементи по централния тунел, червени рингове на вентилационните отвори и червени ивици на предпазните колани. Крайната цена? 71 495 лири.
Вече е ясно, че това ще бъде изключително бърз автомобил, когато може да бъде отприщен напълно. Надявам се, че останалата част от пакета ще успее да отговори на очакванията и да оправдае тези първоначални впечатления.
Последвайте ни в Google News