Супер-TT с 396 к.с. и петцилиндров двигател звучи вълнуващо на хартия, но как се представя в реалния свят?
Сериозният му характер е нещото, което ме изненада най-много.
Изминало е около десетилетие, откакто за последно карах TT RS, и в съзнанието си го бях определил като „луксозно ТТ“. Смятах го за автомобил, който избират хора с по-дълбоки джобове, търсещи най-малкото купе на Audi с всички екстри и двигател със скъпо звучене.
Затова не очаквах да седна в седалки, които залагат на високи и плътни странични опори вместо на мека подплата. Нито пък да хвана волан, облечен не в луксозна кожа, а в специфичната на допир Alcantara. Не очаквах и да погледна в страничните огледала и ясно да виждам краищата на фиксирания заден спойлер. И най-вече, не очаквах толкова твърдо окачване – всъщност, нека го кажем направо, изключително твърдо – което кара автомобила и пътниците в него да подскачат при всяка малка неравност по пътя.
Това са все знаци, които почти те карат да погледнеш през рамо за предпазна клетка и мрежа за каска отзад. Разбира се, такива няма – там се намират само две малки задни седалки. Може би този екземпляр е в спецификация „Touring“. Тези елементи обаче ме карат да мисля, че може би съм подценил TT RS. Дали Audi не са се целили в различна аудитория от тази, която си представях? Възможно ли е това да е истински автомобил за ценители на шофирането? Време е да оставя предразсъдъците настрана и да започна да събирам нови впечатления.
Третото поколение на ТТ беше представено през 2014 г., а RS версията се появи две години по-късно. През 2019 г. последва фейслифт, който промени най-вече задната част, като по-агресивната броня беше най-очевидният белег. Моделът не се предлага от няколко години, като производството му приключи окончателно през 2023 г. и засега не се предвижда пряк наследник.
Подобно на RS3, 2,5-литровият турбо двигател генерира 396 к.с. в диапазона между 5850 и 7000 об/мин. Максималният въртящ момент е 480 Нм и е наличен в широкия диапазон от 1950 до 5850 об/мин. Тази мощност се предава към четирите колела през седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди. При предишни тестове с версията преди фейслифта обаче е постигнато време от 3,5 секунди.
Тестовият автомобил разполага с няколко допълнителни екстри. Той е с най-високото ниво на оборудване Vorsprung, което включва 20-инчови джанти (стандартните са 19-инчови), окачване Magnetic Ride, спортна изпускателна система RS, Matrix LED фарове и пакет с черни екстериорни елементи. Като опции са добавени още металиковият цвят Tango Red, червени спирачни апарати и разширен RS стилов пакет, който добавя червени акценти по седалките, централния тунел, вентилационните отвори и предпазните колани.
Още отсега е ясно, че това ще бъде изключително бърз автомобил, когато пълният му потенциал бъде разгърнат. Остава да видим дали останалата част от пакета ще отговори на високите очаквания, създадени от първите впечатления.
Последвайте ни в Google News