Дългосрочен тест на Honda Civic Type R: Най-добрият в историята?

Втори репортаж: последният Type R изглежда ще бъде и най-добрият, създаван някога от Honda

Присъда

Колкото повече километри изминавам с Type R, толкова по-добър става той. В повечето случаи. Все още има някои забележки относно возията, пробега и комфорта при дълги пътувания, но през по-голямата част от времето съжителството с него е истинска радост. На подходящия път – отворен, с много завои и по възможност спокоен – този автомобил е почти недостижим, дори и с цена от над 100 000 лв.

Пробег: 4 137 км
Среден разход: 7,8 л/100 км

Honda Civic Type R е специален автомобил. Да, може би не е по вкуса на всеки, но за тези, които истински разбират от коли, той е рядко срещано явление – машина, която успява да надхвърли традиционните представи за стойност.

По свой собствен начин, той е толкова рядък и интригуващ, колкото всяко Porsche или Lamborghini. Поради това цената му почти няма значение. Това е най-новият, най-великият и за съжаление, последният от серията Type R, така че моментът с него е от онези, на които трябва да се насладиш, докато можеш.

И аз определено му се наслаждавам – всеки ден, откакто пристигна в нашия тестов автопарк преди няколко месеца с по-малко от 800 км на километража.

Досега съм изминал малко над 3200 км със среден разход от 7,8 л/100 км. Пътувах с него до пистата Ангълси в Уелс и обратно, като на отиване избрах маршрут по второстепенни пътища (където автомобилът беше впечатляващ), а на връщане се движих изцяло по магистрали и скоростни пътища (където се представи по-добре от очакваното).

Използвах го и много за ежедневните си задачи, както и за шофиране по любимия ми път в района на Бийчи Хед. И с изключение на няколко дребни недостатъка, той доказва, че е точно толкова добър, колкото очаквахме.

Как така? Като за начало, той е много по-лесен за ежедневно съжителство, отколкото се опасявах, и определено по-комфортен от всеки предишен Type R.

Да, има компромиси, като най-очевидните са късата шеста предавка и произтичащата от това липса на истински комфорт (и икономичност) при движение по магистрала.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации