Заключителен доклад: малкият SUV спечели много симпатии по време на престоя си при нас, но японският модел не е перфектен
Раздялата с автомобил от дългосрочен тест винаги е сладко-горчива, но това важи с особена сила за Mazda CX-30. В продължение на почти година този малък SUV беше верен спътник, изминавайки близо 7 000 километра и давайки ясна представа за всекидневния живот с автомобил, който наистина надскача категорията си.
Дизайн и усещане за премиум
Нашият CX-30 пристигна миналия ноември в ниво на оборудване Homura и с опционалния цвят Soul Red Crystal. Първоначалната реакция беше единодушно позитивна: Mazda отново се бяха справили блестящо с дизайна. За разлика от много конкуренти в сегмента на компактните SUV автомобили, CX-30 е наистина красив, като избягва прекалено агресивните линии за сметка на плавни форми и отличителните, макар и противоречиви, пластмасови предпазни елементи.
Това визуално привличане обаче не е само повърхностно. Истинското качество на Mazda се разкрива, когато седнете зад волана. Подходът на компанията към материалите и качеството на сглобката засрамва няколко утвърдени германски конкуренти. От превключвателите с приятно и плавно усещане до меките на допир кожени повърхности и солидната конструкция, CX-30 създава усещане за автомобил от по-висок клас.
Това е област, в която компанията изглежда е достигнала майсторство и е доказателство за по-широка брандова философия. Едно скорошно пътуване до Франция с по-големия CX-80 отново показа, че японският производител обича да следва свой собствен път, като същевременно предлага желани продукти с премиум усещане.
Ергономия и пътно поведение
В епоха, посветена на плъзгането по сензорни екрани, ергономичната простота на CX-30 е освежаваща. Прекарахме много часове, разчитайки на свързаността му за навигация и мултимедия, като работата на системата остана безупречна.
Ангажиментът на Mazda към изживяването на водача също се откроява. Макар че 2,5-литровият e-Skyactiv G двигател с технология „мек хибрид“ в тестовия автомобил никога не е имал за цел да поставя рекорди за скорост, той беше похвално плавен, рафиниран и се развърташе с охота. Установихме, че управлението – често слаба точка в този сегмент – е приятно директно и добре претеглено, което придава на автомобила завладяваща пъргавина и прави дори рутинното пътуване до супермаркета приятно.
Компромисите, с които трябва да се съобразим
Нито един дългосрочен тест обаче не е пълен, без да се отчетат компромисите на автомобила. CX-30 има няколко такива, които потенциалните собственици трябва да претеглят спрямо многобройните му силни страни.
Mazda обявява среден разход на гориво от 6,0 л/100 км по цикъла WLTP. Установихме, че тази стойност е постижима при смесен цикъл на шофиране, но ако по-голямата част от пътуванията са в града, разходът се увеличава с близо 2 л/100 км. При наличието на различни електрифицирани конкуренти като Honda HR-V и Toyota C-HR, които предлагат по-висока ефективност, това може да се окаже решаващ фактор за някои купувачи.
Практичността също може да бъде проблемна точка. Пътниците на задните седалки, особено възрастните, ще намерят пространството по-скоро за адекватно, отколкото за щедро. Обемът на багажника от 430 литра също изостава от някои ключови конкуренти.
Последвайте ни в Google News