Дългосрочен тест на Skoda Elroq vRS: Неочаквано сравнение след инцидент

Безопасността на автомобилите е нещо, което често приемаме за даденост. Всъщност, скорошна анкета сред читатели показа, че при избор на нов автомобил безопасността е поставена на предпоследно място сред приоритетите. Колко от нас обаче биха признали, че тя не е важна?

Този въпрос стана особено актуален в нашето семейство. Съпругата ми се прибираше, след като беше оставила сина ни на училище, и се готвеше да завие към алеята ни, когато мотоциклетист я забеляза твърде късно. В отчаян опит да избегне сблъсък, той се вряза в нашата тестова Skoda Elroq Edition 85, причинявайки значителни щети. За щастие, никой не пострада и всички се отърваха невредими, но съпругата ми и синът ми бяха леко разтърсени от инцидента. Едно нещо, което тя каза след това, обаче, направи силно впечатление: „Чувствах се много сигурна в Elroq“.

От Edition 85 към vRS

Моделът на Skoda все още не е тестван от Euro NCAP, но структурно сходният Enyaq получи пълни пет звезди, така че е логично да се предположи, че и по-малкият му брат ще постигне върхови резултати. Знанието, че един автомобил ще осигури добра защита при инцидент, носи огромно спокойствие, а нашият опит потвърди, че Elroq го предлага. Това е просто поредното качество в дългия списък с предимства на модела, който спечели нашата награда „Автомобил на годината“.

За съжаление, щетите наложиха нашият бял Edition 85 да се върне в Skoda за ремонт. Добрата страна на нещата беше, че вместо него за следващите няколко месеца получихме синия върхов модел vRS. Стандартният Elroq е фантастичен автомобил и е трудно да му се намерят недостатъци, но по-мощният vRS, който се появи през лятото, получи някои по-скоро хладки първоначални отзиви. Исках да проверя дали те са основателни и дали наистина има толкова голяма разлика между двете версии.

Повече мощност, но и по-твърдо окачване

Като най-мощният сериен модел на Skoda досега, със своите 340 к.с., vRS наистина предлага осезаем скок в динамиката спрямо версията Edition 85 с 286 к.с. Въпреки че очаквах разликата да е минимална, реалността се оказа друга. При рязко натискане на педала на газта, vRS ускорява впечатляващо. Той е дори забавен за управление по пътища със завои, но по-твърдото окачване изисква известно привикване. По неравен път се усещат доста вибрации и клатене в купето, но автомобилът никога не губи контрол.

Допълнителната мощност обаче не се отразява сериозно на ефективността. Skoda обявява официален пробег от 545 км, което е само с 24 км по-малко от този на Edition 85, въпреки че батерията на vRS е с 2 кВтч по-голяма. В практиката успях да се доближа до тази стойност, като постигнах средна ефективност от около 5.9 км/кВтч при смесено шофиране по магистрала и в града.

Практичност в ежедневието

Дългосрочните тестове обаче се фокусират по-малко върху динамиката и повече върху това какъв е автомобилът в ежедневието. Точно тук Elroq се отличава от останалите. Подобно на други модели в гамата на Skoda, vRS впечатлява с интериора си. Той предлага огромно пространство за семейството, с много място на задните седалки, където децата ми могат да се забавляват, без постоянно да ритат предните облегалки.

Използваните материали също са висококачествени, а екранът и инфоразвлекателната система работят безпроблемно. Всеки, който не е сядал в Skoda през последните 20 години, ще бъде искрено изумен от постигнатото от марката. До момента съм впечатлен от Elroq vRS, но дали бих го избрал пред модела 85 Edition, който имах преди? Краткият отговор е не. Версията 85 Edition е с около 10 000 британски лири по-евтина и беше почти безупречна по време на престоя си при нас.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации