Denza B5 и B8: BYD потвърди два луксозни SUV модела за Австралия

BYD Australia обяви, че plug-in хибридните (PHEV) SUV модели Denza B5 и Denza B8 ще бъдат първите автомобили на луксозната марка, които ще се появят на местния пазар. Премиерата на новия китайски бранд в Австралия е насрочена за ноември 2025 г.

Петместният Denza B5 е със сходни размери на Toyota Prado и GWM Tank 300, докато седемместният B8 е по-голям SUV с три реда седалки, проектиран да се конкурира с модели като Toyota LandCruiser 300 и Nissan Patrol.

Цени и стратегия за брандиране

Цените и нивата на оборудване за двата нови модела все още не са обявени, както и официални подробности за дилърската мрежа на Denza в Австралия.

За ориентир, Denza B5, който на практика е SUV версия на plug-in хибридния пикап BYD Shark 6, се продава в Китай на цени между 239 800 и 302 800 юана. Това се равнява на приблизително 50 950 – 64 340 австралийски долара.

По-големият Denza B8 е с цени между 379 800 и 407 800 юана в Китай, или около 80 700 – 86 650 австралийски долара.

Denza е луксозен подбранд на китайския автомобилен гигант BYD, като връзката между тях е подобна на тази между Lexus и Toyota. В официално изявление BYD заяви, че под името Denza ще предлага избрана гама от премиум автомобили от другите си два подбранда – Fangchengbao и YangWang.

Това означава, че двата нови модела, които в Китай се продават като Fangchengbao Bao 5 и Fangchengbao Bao 8, ще носят емблемата на Denza в Австралия.

Технически характеристики

Моделите B5 и B8 са изградени върху здрава рама и използват платформата „DMO“ на BYD, която е предназначена за техните plug-in хибридни задвижващи системи.

Denza B5 има междуосие от 2800 мм, дължина 4890 мм, широчина 1970 мм и височина 1920 мм. Той разполага с регулируемо въздушно окачване „Disus-P“, което предлага до 310 мм пътен просвет. Задвижването се осигурява от 1,5-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател и два електромотора – по един на всяка ос. Комбинираната мощност достига 505 кВт (687 к.с.) и 760 Нм въртящ момент, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди.

Благодарение на батерия с капацитет 31,8 кВтч, общият пробег е 1020 км (по WLTP), като 100 км от тях могат да бъдат изминати изцяло на ток.

По-големият B8 предлага мощност от 550 кВт (748 к.с.) и 760 Нм въртящ момент от своя 2,0-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател и два електромотора. Пробегът само на ток също е 100 км, а общият автономен пробег достига 984 км (по WLTP).

Според BYD, B8 постига същото ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди, въпреки по-дългото си междуосие от 2920 мм и обща дължина от 5195 мм. За сравнение, LandCruiser 300 е с междуосие 2850 мм и дължина 4965 мм.

Оборудване и бъдещи модели

Моделът B8 също е оборудван с регулируемото въздушно окачване „DiSus-P“, което позволява пътен просвет между 220 мм и 310 мм, а максималната дълбочина на газене е 890 мм. Налични са и режими на шофиране като „Сняг“, „Кал“, „Пясък“ и „Планина“.

Интериорът на тествания в Китай B8 е бил с кожена тапицерия по вратите, таблото и седалките, както и с огромен 17,3-инчов централен сензорен екран. Флагманският модел е бил оборудван и със системата за подпомагане на водача „God’s Eye“ на BYD, която използва камери, радари, LiDAR и ултразвукови сензори, за да предложи функции като адаптивен круиз контрол.

Освен офроуд SUV моделите B8 и B5, очаква се Denza да представи в Австралия и спортния автомобил Z9 GT, електрическия ван D9 и електрическия SUV N9.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации