С преминаването на традиционните автомобилни производители към електрически превозни средства започват да се проявяват и слабите места в процеса, особено що се отнася до обслужването и разпределението на разходите. Нов съдебен иск обвинява Ford, че неправомерно е занижил плащанията към две свои представителства в Ню Йорк за извършена смяна на батерии на електрически автомобили.
Според твърденията, Ford е заплащал едва 600 долара за всяка подмяна на батерия, докато реалната стойност на ремонта е 22 600 долара. Адвокатите по случая твърдят, че се подготвят и други подобни дела в различни щати, което може да доведе до обединяването им в колективен иск и да увеличи залозите за компанията.
Двете представителства, Jericho Turnpike Auto Sales и Patchogue 112 Motors, твърдят, че Ford заобикаля щатските закони за гаранционно обслужване, като използва фиксирани ниски тарифи за смяна на цели батерийни пакети, вместо да покрива реалните разходи по ремонта.
Единият от дилърите посочва, че от началото на 2024 г. е извършил 15 смени на батерии на модели на Ford. За 13 от тези ремонти компанията е възстановила само по 600 долара, вместо дължимите 22 600 долара за всеки, което е довело до недостиг от 286 200 долара. В останалите два случая дилърът е получил по 13 000 долара за батерия, но дори и тази сума не е покрила пълния разход.
Другото представителство, Patchogue 112 Motors, съобщава за подобна практика, като също е получило едва 600 долара за ремонт, оценен на 22 600 долара.
Какви са отговорностите на Ford?
В основата на делото е въпросът как се компенсират оторизираните представителства за ремонти, извършени по гаранция или по договори за обслужване. В иска се твърди, че Ford е пренебрегнал законовите изисквания на щата, според които производителите трябва да покриват разходите за подобни ремонти на цена, не по-ниска от тази, която дилърът таксува за същите услуги на клиенти без гаранция.
Това включва цената на частите с 40-процентна надценка. Законът също така позволява на дилърите да прилагат стандартната си търговска надценка върху труда, която може да варира между 70 и 200 процента в зависимост от услугата. Според ищците, Ford не е спазил тези разпоредби.
Ленард Белавия, един от адвокатите на представителствата, заяви пред Auto News, че Ford не е единственият производител с подобни практики. Неговата кантора води подобни дела и срещу други автомобилни компании в няколко щата, като всички те са свързани с неизпълнение на задълженията за гаранционни плащания.
Последвайте ни в Google News