Последният хибриден телескопичен товарач на New Holland разполага с двигател с вътрешно горене за удължаване на пробега, който подпомага батерията по време на по-дълги работни смени. Той обаче не работи нито с бензин, нито с дизел. Вместо това тази селскостопанска машина е проектирана да използва метан.
Предимствата на биогаза от фермата
Чрез събиране на отпадъци от свине, крави или птици, отпадъци от силаж и хранителни отпадъци в специална инсталация за преработка на тор, фермерите могат да генерират ценен биогаз. Това е възобновяемо, нисковъглеродно гориво, което може да се използва за отопление, производство на електроенергия или като гориво за машини. Тъй като големите ферми могат да произвеждат огромни количества биогаз на изключително ниска цена в сравнение с конвенционалните горива и електроенергия от мрежата, всяка машина, която може да работи с него, има значително предимство по отношение на разходите в дългосрочен план.
От компанията CNH, която обединява Case и New Holland, разбират желанието на своите клиенти да използват този биогаз ефективно. Те също така осъзнават, че батериите предлагат най-висока ефективност, но големите ферми имат специфични цикли на натоварване. През по-голямата част от годината смените са между 4 и 6 часа, но по време на жътва се налага критична и непрекъсната денонощна работа.
Нуждата от 24-часови смени ограничава привлекателността на изцяло електрическите машини. Това е довело до разработването на различни решения, като модули с бърза смяна, подобни на батериите на електроинструменти. С новия си хибрид, задвижван с метан, New Holland избира по-познатия път на хибрид с удължен пробег.
Стратегия за чиста енергия
Марко Герби, продуктов мениджър за трактори, товарачи и телескопични товарачи в New Holland, заяви, че с този прототип компанията показва своя постоянен ангажимент към стратегията си на „Лидер в чистата енергия“. Той добави, че целта е да помогнат на клиентите си да увеличат производителността и рентабилността на фермите, като разширят гамата си от машини с алтернативни горива, които не правят компромис с ефективността и помагат за минимизиране на въглеродния отпечатък на селското стопанство.
Машината се задвижва основно от литиево-йонна батерия с капацитет 70 кВтч. Като резервен източник на енергия се използва четирицилиндров двигател F28 на Fiat Powertrain, адаптиран да работи с метан, когато работата изисква повече време за работа без прекъсване. От New Holland твърдят, че само с енергията от батерията товарачът може да се справи с типичната работа във фермата за цял ден. Батерията може да се зарежда от електрическата мрежа, от генератор на биогаз или дори от соларни панели, монтирани на покрива на хамбара.
Въпреки че все още е прототип, New Holland твърди, че хибридната система намалява разхода на гориво с до 70% в сравнение с конвенционален дизелов телескопичен товарач. В същото време тя осигурява 30% по-добра производителност и по-дълго време на работа за операторите. Засега няма информация за наличността и цената на машината.
Последвайте ни в Google News