Според информация на сайта carnewschina.com, китайският производител Dongfeng е решил да отложи старта на масовото производство на батерии с твърд електролит за 2027 г. Причината е необходимостта от технологично усъвършенстване и оптимизиране на индустриалния процес с цел намаляване на производствените разходи. В момента компанията, която заедно със SAIC Motor, Changan Automobile и FAW формира групата на четирите най-големи държавни производители на автомобили в Китай, разработва този тип батерии чрез прототипи.
Това съобщение коригира по-ранна информация, разпространена от Dongfeng, която потвърждаваше, че производството ще започне през септември 2026 г. Въпросният сайт посочва, че производителят вече разполага с производствена линия с капацитет от 0,2 GWh, но производството все още се извършва с много бавни темпове и само на експериментална основа.
Отлагането беше обявено след техническа инспекция, която е потвърдила успеха на компанията в разработването на технологията, но също така е препоръчала различни подобрения в процеса. Целта е новото поколение батерии да отговори на изискванията за значително увеличаване на пробега на 100% електрически, хибридни и плъгин хибридни автомобили.
По отношение на самите батерии Dongfeng вече обяви резултати от тестове. Например, компанията съобщи, че новото поколение може да запази 72% от съхранената енергия при екстремни температури от -30ºC и е преминало успешно тестове за безопасност в термична камера при 170ºC. Китайската компания се надява да интегрира технологията в изцяло нова платформа с архитектура от 1200 V, която в зависимост от зарядното устройство позволява възстановяване на до 2,5 км пробег в секунда. Обявеният максимален пробег е до 1000 км, а двигателите ще са способни да достигнат 30 000 об/мин.
Последвайте ни в Google News