Компанията Dongfeng Motor официално представи своя нов хибриден бензинов двигател Mach 1.5T. Агрегатът е постигнал максимална топлинна ефективност от 48,09% и е получил сертификат „Звезда за енергийна ефективност“. Това го превръща в първия хибриден бензинов двигател на китайския пазар, който преминава границата от 48% топлинна ефективност.
Двигателят използва иновативен метод на горене, висока степен на сгъстяване над 15,5:1, запалителна система с висока енергия и система за впръскване на гориво под налягане от 500 бара. Тези характеристики имат за цел да подобрят ефективността и скоростта на изгаряне на горивото. Ключови компоненти, специфични за хибридното задвижване, като турбокомпресор с променлива геометрия, дизайн без легло на клапана и електрическо променливо газоразпределение, са оптимизирани за осигуряване на плавен въздушен поток в целия оборотен диапазон.
Сред допълнителните технически мерки са интегрирана електрическа маслена помпа и термично напръскано покритие на цилиндровите стени, както и над 10 други иновации. Взети заедно, тези конструктивни решения значително намаляват механичните загуби, което позволява работният диапазон с висока ефективност на двигателя да надхвърли 50% от общата му работа.
Според Dongfeng тези нововъведения подобряват горивната ефективност и предоставянето на мощност в различни сценарии на шофиране – от градски задръствания до движение по магистрала. Компанията твърди, че двигателят позволява увеличение на пробега с около 10% при еквивалентни условия.
В сравнение с други автомобилни производители, топлинната ефективност от 48,09% на Mach 1.5T надминава широко цитирани постижения. Хибридните двигатели на Toyota, работещи по цикъла на Аткинсън, включително тези в Prius и семейството Dynamic Force, постигат ефективност от около 40–41% при оптимални условия. Последните хибридни двигатели от китайски производители като BYD отчитат топлинна ефективност от приблизително 46–46,5%. По този начин двигателят на Dongfeng поставя нов световен рекорд за серийно произвеждан хибриден бензинов двигател.
Двигателят Mach 1.5T се присъединява към нарастващото разнообразие от хибридни задвижващи системи в Китай, тъй като автомобилните производители отговарят на по-строгите стандарти за разход на гориво и нарастващото търсене на автомобили с по-ниски емисии.
Последвайте ни в Google News