DS N°8 доказва: Над 500 км по магистрала с едно зареждане

Възможността за изминаване на дълги разстояния с електрически автомобил без притеснения за пробега или зареждането е ключов елемент, който илюстрира амбицията на DS Automobiles да въплъти „Изкуството да пътуваш“. В няколко пътувания с дължина от 450 до над 500 км, прототипът DS N°8 демонстрира реалната си способност да изминава големи дистанции по основните европейски пътища без необходимост от презареждане.

В реални условия по магистрала, DS N°8 се справи с предизвикателството на неограничените пътувания на дълги разстояния. Това позволява на водача да спира само когато реши, а не по принуда заради изтощена батерия.

Реални тестове в Европа

За да докаже надеждността на пробега на DS N°8, DS Automobiles проведе серия от тестове в няколко големи европейски държави, където марката има силно присъствие. Тези маршрути, изминати със законово разрешените скорости по магистрали, позволиха да се оцени действителната производителност на автомобила в разнообразни условия.

Четири типични маршрута бяха избрани, за да илюстрират този подход, като всички бяха изпълнени при спазване на максимално допустимите скорости (обикновено от 120 до 130 км/ч в зависимост от държавата):

Париж – Лион (Франция): 450 км, с 10% оставащ заряд в батерията (SOC) и 60 км пробег при пристигане.
Мюнхен – Кобленц (Германия): 506 км, с 10% оставащ заряд и 56 км пробег при пристигане, което потвърждава постоянството на пробега въпреки малко по-голямото разстояние.
Мадрид – Дения (Испания): 470 км, с 20% оставащ заряд и 128 км пробег, демонстрирайки повишена ефективност при по-благоприятни условия на шофиране.
Мелфи – Нера Монторо (Италия): 450 км, с 28% оставащ заряд и 195 км пробег, което илюстрира специално оптимизирано управление на енергията.

Тези резултати подчертават способността на DS N°8 да поддържа комфортен пробег при пътувания над 450 км по магистрала, докато се адаптира към различните пътни профили и условия на шофиране.

Технологията зад успеха

Всички маршрути са завършени с батерия, първоначално заредена на 100%, без никакво междинно зареждане. Тези пътувания демонстрират не само надеждността на обявения пробег по комбиниран цикъл WLTP (750 км), но преди всичко реалната способност на автомобила да измине 500 км по магистрала при различни условия – обещание, което вече е потвърдено от реални тестове.

За по-дълги пътувания DS N°8 позволява възстановяване на пробег до 200 км само за 10 минути на зарядна станция с мощност 160 кВ или повече. Системата за планиране на маршрута предвижда спиранията и подготвя батерията за презареждане, което намалява притесненията на водача.

DS N°8 разполага със задвижване, разработено във Франция. Електрическият мотор е разработен от Emotor и се сглобява в Тремери, а батерията с голям капацитет е проектирана от ACC и се произвежда в гигафабриката в Били-Беркло. Тези два компонента, резултат от френския индустриален опит, допринасят за високата енергийна ефективност.

Тази производителност е подсилена от задълбочена работа по аеродинамиката, интегрирана още на етап проектиране. Това позволява оптимизиране на въздушния поток и намаляване на съпротивлението, за да се постигне рекорден коефициент на челно съпротивление от 0,24.

Така DS N°8 съчетава контролиран разход на енергия, водещ в класа пробег, динамика, комфорт и финес за гладко и спокойно шофиране, създадено за дълги пътувания.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации