Двигателят Hellephant A30 426 Supercharged HEMI вече е наличен с 1000 к.с.

Един от най-очакваните V8 двигатели за 2025 г. вече е достъпен за поръчка. Direct Connection обяви цена от 34 995 долара за Hellephant A30 426 Supercharged Crate HEMI – 7,0-литров агрегат, който изисква и допълнителен контролен модул на стойност 2 325 долара.

Този комплект, брандиран с логото на Mopar, включва управляващ модул, окабеляване, кислородни сензори, сензор за температурата на входящия въздух, модул за управление на горивната помпа, заземителен кабел, всмукателен тръбопровод и CAN шина. Включен е и педал на газта.

Технически характеристики и произход на името

Значително по-скъп от Hellephant C170 с 6,2-литров компресорен двигател HEMI, по-големият агрегат може да бъде монтиран във всеки автомобил, произведен преди 1976 г., стига да се използва правилният комплект за инсталация. Способен да достигне 6 800 оборота в минута, A30 426 използва двувинтов механичен компресор IHI и инжектори Injector Dynamics 1050.

Компресорът е с обем от 3,0 литра, задвижва се от ремък Gates и използва 3,17-инчова ролка. Името „Hellephant“ е комбинация от „Hellcat“, откъдето идва компресорната технология, и „Elephant“ (слон) – прякор на второто поколение на легендарния 426 HEMI с чугунен блок. Уличната версия на 426 HEMI също разполага с чугунени глави.

Този двигател обаче е изцяло алуминиев. Блокът от трето поколение е подсилен с основни лагери с шест болта. Агрегатът работи със степен на сгъстяване 9,5:1, като е оборудван с всмукателни клапани с диаметър 54,3 мм и изпускателни с диаметър 42 мм. Както може да се очаква от толкова мощен двигател, Direct Connection препоръчва използването само на високооктанов бензин.

Мощност и конструкция

С обявена мощност от 1000 к.с. и въртящ момент от 1288 Нм, най-новият двигател на Direct Connection впечатлява и с колянов вал от кована стомана 4340 с осем противотежести.

Същият материал е използван и за H-образните мотовилки. Трябва да се отбележат и болтовете ARP 2000, както и кованите алуминиеви бутала.

Последната версия на Hellephant е оборудвана и с лек обтегач на ремъка на компресора, изработен от фрезован алуминий, който разсейва топлината по-ефективно от чугунените или лятите алуминиеви алтернативи. Олекотеният му дизайн същевременно намалява паразитната маса в предната част на двигателя.

Новини от Direct Connection и бъдещето на HEMI

Direct Connection представи отново Hellephant A30 426 Supercharged Crate HEMI през ноември 2025 г. по време на изложението SEMA в Лас Вегас. Освен този двигател, компанията показа и състезателния 354 Supercharged HEMI Drag Pak.

Обявен с мощност от 630 к.с. според стандартите на NHRA, този двигател всъщност развива доста над 1000 к.с. По-ниската официална стойност се използва единствено за постигане на паритет в състезанията и не отразява реалния му потенциал.

Като стана дума за HEMI, моделът 2026 г. на Ram 1500 TRX се очаква скоро. Представен с тийзър от Ram миналата седмица, мощният офроуд пикап би трябвало да се завърне на 1 януари 2026 г. с повече мощност от всякога. Като се има предвид, че Ford извлича 720 к.с. от 5,2-литровия Predator в F-150 Raptor R, очакванията са 1500 TRX да надхвърли тази стойност.

По-важният въпрос обаче е дали новият модел най-накрая ще предложи опционални 37-инчови гуми. Изборът на 35-инчови гуми е по-подходящ за висока скорост, докато 37-инчовите биха помогнали на 1500 TRX да преодолява по-лесно големи препятствия по пресечен терен.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации