Подобно на много утвърдени производители, Ford се оказва под нарастващ натиск както от Tesla на местния пазар, така и от все по-настъпателната вълна от китайски компании в световен мащаб. Тези нови играчи изглеждат по-адаптивни и често водят в дизайна на електрически автомобили и софтуерната интеграция – области, в които традиционни гиганти като Ford изпитват затруднения.
Изпълнителният директор Джим Фарли не се притеснява да признае мащаба на това предизвикателство. Скоро след като отбеляза, че заплахата от китайските производители надхвърля тази от японските компании през 80-те години, той описа „шокиращия“ момент, който го е накарал да преосмисли посоката на компанията.
В интервю Фарли сподели, че е бил изключително смирен, когато екипът му е разглобил за пълен анализ първия Tesla Model 3, а след това и автомобили от китайски производители. Той заяви, че това, което са открили, е било шокиращо.
Какво откриха от Ford
Инженерите на Ford бързо установяват, че Mustang Mach-E съдържа над километър и половина повече електрически кабели в сравнение с Model 3, което добавя ненужно тегло и сложност. Това и други подобни разкрития убеждават Фарли да отдели електрическите операции на компанията в специализирано звено – дивизията Model E, създадена през 2022 г.
Фарли отбеляза, че пазарът на електромобили в Китай се разраства експлозивно, като добави, че китайското правителство е осигурило сериозна икономическа подкрепа за автомобилите с батерии. Той подчерта, че Ford не може да се откаже от електрическите автомобили, ако иска да остане глобална компания, и няма да отстъпи този пазар на китайските конкуренти.
Във финансов план създаването на дивизията Model E все още не е дало резултат, като през миналата година е отчела загуба от над 5 милиарда долара. Въпреки това Фарли не е готов да се откаже. Той коментира, че е знаел, че в бизнес отношение ще бъде брутално, но неговият принцип е да се захваща с най-трудните проблеми възможно най-бързо, защото така се решават по-ефективно.
Уважение към конкуренцията и бъдещи планове
Миналата година Фарли разкри, че ежедневно е управлявал Xiaomi SU7 и похвали електрическия седан. Очевидно той разбира не само колко е важно да се отговори на заплахата от китайските производители, но и колко бързо Ford трябва да реагира.
Един от най-важните предстоящи проекти на компанията е средноразмерен електрически пикап на цена от около 30 000 долара. Той ще бъде изграден върху нова платформа, предназначена да послужи за основа на няколко бъдещи модела, и представлява следващият тест дали Ford може да се конкурира с бързината и ефективността на своите съперници.
Последвайте ни в Google News