Въпреки че към момента Toyota твърдо вярва, че хибридите са правилният път напред, това не означава, че компанията е спряла да прави нововъведения и да участва в актуалните пазарни тенденции.
Toyota ускорява стратегията си за преминаване към електрически автомобили. През следващите три години японският производител планира да представи повече от десет нови електрифицирани модела в Азия – комбинация, която ще включва хибриди, плъгин хибриди и, което е от решаващо значение, вероятно ново поколение изцяло електрически автомобили.
Този премерен подход обаче не трябва да се бърка с колебание. Не става въпрос, че Toyota не може да заложи изцяло на електрическите автомобили, а че компанията е направила своите изчисления. Вместо да се впуска сляпо в пазар, който все още се бори с проблеми като зарядната инфраструктура и високите цени, Toyota избира пътя, който познава най-добре – прагматичен преход, основан на инженерна готовност и дългосрочна стойност за собствениците.
Бъдещето на твърдотелните батерии
По време на Japan Mobility Show 2025 Toyota представи прототип на своята твърдотелна батерия, който може да се окаже ключът към следващата глава в историята на компанията. Изложен беше компактен, прозрачен модул, който според Toyota ще промени из основи представите за пробег и издръжливост на електрическите автомобили.
Кейджи Кайта, президент на развойния център за въглеродно неутрално инженерство на Toyota, описа твърдотелните батерии като изключително важни за бъдещето. Той подчерта по-високата им производителност и по-дългия живот в сравнение със съвременните литиево-йонни клетки с течен електролит. Според Toyota, разработваната твърдотелна батерия може да предложи пробег от над 1 100 километра с едно зареждане – огромен скок спрямо настоящите стандарти. Кайта добави, че най-важното е да се произведе батерия с по-дълъг експлоатационен живот, с което намекна, че фокусът на Toyota надхвърля чисто номиналните стойности за пробег.
Най-просто казано, твърдотелната технология заменя течния електролит в конвенционалните батерии с твърд материал. Това води до по-бързо зареждане, по-висока енергийна плътност и значително по-малко износване при многократни цикли на зареждане и разреждане.
Баланс между бъдещето и настоящето
Въпреки това, от Toyota осъзнават, че твърдотелните батерии все още не са готови за масово производство поради високата си цена. Дотогава следващото поколение електрически автомобили на марката ще използва подобрени литиево-йонни батерии. Те ще се отличават с нова структура със странично разположени клеми и по-ниска височина на клетките – инженерно решение, което помага за намаляване на общото тегло и освобождава повече пространство в интериора.
Тази двупистова стратегия – разработване на твърдотелни батерии за бъдещи модели с висока производителност и усъвършенстване на литиево-йонната технология за масовите автомобили – отлично обобщава предпазливия, но добре премислен подход на Toyota.
Докато компанията продължава своя път към въглеродна неутралност, нейният залог не е просто да бъде първа на пазара. Целта е да създаде технология, която е по-издръжлива, работи по-добре и отговаря на нуждите на азиатските пазари, където хибридните автомобили все още заемат доминираща позиция.
Последвайте ни в Google News